lördag 7 juli 2007

Ögonen

Jag var på systemet. Jag överhörde en man som frågade en kvinna var sofieron fanns. Eftersom jag är av en hjälpsam natur och dessutom är så vanvettigt perceptiv så sade jag till mannen och pekade "Där". Mannen som, av mina fördomar att döma varken var på systemet för första eller sista gången, svarade "Ja just det, ögonen är det första som man blir blind på".

Ögonen är det första som man blir blind på. Ögonen är det första som man blir blind på. Meningen etsade sig fast i mitt huvud. Vad menar han? Vad är det andra som man blir blind på? Allt var förstås väldigt mystiskt.

Jag fick tag i Linus. Han cyklade hem. Killen tänkte ut och löpa en smula och frågade om jag ville hänga med. Det gjorde jag, hör och häpna. Vi transporterade oss 5 kilometer. Det kändes rätt bra. Nu har jag redan träningsvärk i sidomagmusklerna och vaderna. Det var uppenbarligen för länge sen jag var ute och rörde på mig.

Ikväll skall jag på lite galej och se när Linus lillebror med band spelar. Fint.

Fina fisken!

3 kommentarer:

chinaeyes sa...

heter det verkligen "överhöra" på svenska..? det var det jag fastnade på :P

Anonym sa...

=) Det beror på hur liberal man är. Jag tror inte att det står i några ordböcker(jag hittade ju på ordet, fast andra har säkert också hittat på det iofs). Jag tycker gott att man kan använda ordet, alla som kan lite engelska förstår ju vad man menar.

LadyC. sa...

skyll på lusekofte-land