söndag 1 juni 2008

Främlingar

Jag har en liten natthörna i mitt rum. För det första står det en säng i hörnan. Ovanför sängen sitter en lp-skiva med kate bush, "The Dreaming". Vid fotändan sitter ett akvatint tryck som Linnéa har gjort som avbildar en natt med måne och några av nattens djur. Och ovanför hänger ett foto på en sovandes Linnéa. En natthörna. Det har blivit det som något av en slump. Jag tänkte till exempel inte ens på det genialiska att hänga "The Dreaming" ovanför sängen när jag gjorde det. Nöjdis.

Jag lyssnar på Susanne Sundførs myspace. Det är skitbra misstänker jag. De kan de där norskorna.

Jag och Nicke gjorde en låt som heter "Alien rhapsody" idag. Den handlar om förhållandet mellan människor och aliens. Jag tänker inte elaborera. Den kanske dyker upp på the beams myspace...fast det dröjer nog ett tag innan den är inspelad och klar. Nicke och jag hyrde en film, de kostar 10 spänn på folkes under sommaren, som heter "Good luck Chuck". Den var helt okay stundtals.

Igår var jag och Nicke på bio. Vi såg Indana Jones. Den var faktiskt rätt bra. Den var väldigt spännande och sådär. Underhållande är väl ett ord som passar filmen. Appråpå främlingar.

Tenta på torsdag. Känns väl sådär va?

Det är 15 grader ute. Mitt i natten. Det kan inte vara hälsosamt.

Kanske bäst jag går och lägger mig innan det blir ljust.

Inga kommentarer: