tisdag 14 juli 2009

Han var en riktig sjusovare

Alltså någon som sover ända till sju! Vilken latmask till as. Tänk folk som sover till åtta. Åttsovare. De tar man inte gärna i med tång eller lyftkran. För att inte tala om de som slumrar till klockan tio på söndagsmorgnarna.

Själv skall jag gå upp 05:20 imorgon. Tur att man är en nollfemtjugosovare och inte en sjusovare. Nu kanske man undrar varför jag inte sover till 06:59 (som ju är helt okay, då är man ingen sjusovare). Anledningen till att jag ska gå upp då är för att jag ska jobba då. Jag jobbar på IKEA om morgnarna. Om dagarna spelar jag tv-spel. Battlefield 1943 för tillfället.

Jag ska inte bli lärare. Åtminstone inte på ett bra tag. Allt detta kommer att förklaras i en kommande låt som heter "too cool for school". Men nu jobbar jag alltså på IKEA. Det jag gör på IKEA är att packa upp varor och köra truck. Det trivs jag bra med. Väldigt bra faktiskt.

Jag såg "yes man" idag. Och jag tyckte om dem. Man gillar ju lättsmälta komedier. Samt typ alla andra filmtyper också iofs. Förutom skräckisar, jag blir ju så rädd.

Undrar lite vart mitt plåster tog vägen. Jag var och vaccinerade mig mot TBE häromsistens och kom nu på att jag inte minns att jag har tagit av mig plåstret. Appråpå krämpor så har jag tappat en stortå. Fast inte riktigt. Bara en stortånagel. Fast inte riktigt. Bara cirka 85% av en stortånagel. Den gick och fälla upp åt sidan, ungefär som en vinge. Men likt en vinge så satt den också fast. Så jag fick klippa bort den. Förutom 15% då som sitter kvar. Undrar vad som kommer att hända med de 15%:en som är kvar.

Michael Jackson har dött sen jag senast skrev. Eller, det har han väl inte, jag är tämligen säker på att han fortfarande lever. Men i vilket fall som helst så vill jag meddela att den bästa låten som king of pop har varit inblandad i är "I'll be there" med jackson 5. Nu vet du. Ifall du inte visste.

Det som är bra med sommaren är att glassätande hör sommaren till. Vilket naturligtvis inte bör hindra en från att äta glass på vintern. Men man bör äta glass på sommaren. Det finns inga hinder, inga ursäkter.

Nu ska jag gå och lägga mig. Man är ju ingen sjusovare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar på några saker:
1. Undrar om vi såg potterfilmen samtidigt? Det var en stor saloon.
2. Som truckförare bör man ha sett den tyska kortfilmen stapelfahrer klaus (?). Har du det?
3. En sjusovare kan också vara någon som sover så mycket som 7 timmar. En alternativ tolkning där.
4. Filosofihumorn uppskattades.

blirger sa...

1. Jag såg den från 17:45 på spegeln i torsdags.

2. Jag har inte sett den, fast jag tror nästan att jag har hört talas om den. Visar den på alla faror med truckkörning?

3. Det har du rätt i. Det är nästan att vara ännu mer lat.

4. Jag uppskattade den också.

Anonym sa...

1.Vi var 3,5 h sena, sett ur ditt perspektiv.
2.Just precis den. Kanske finns den på youtube?
3.14

blirger sa...

3.14 nördhumor. me like. det tog ungefär 15 sekunder för mig att fatta.