söndag 26 juli 2009

Nerå...

...jag har inte fallit i bloggdvala igen. Nu är jag nämligen här, bloggandes.

I fredags var jag på överraskningskalas. Det var fina fisken. Det kanske ställs till med alldeles för få överraskningskalas nuförtiden. Jag kanske borde bli en driven människa och börja ställa till med sådana. Det vore förstås lite roligt. Kanske för människor man knappt känner.

Grejen med överraskningskalas är ju att det är en fördel om det blir en överraskning. All planering bör ske på fördolt ninjavis. Det gäller att se till att huvudpersonen är på en speciell plats vid en speciell tidpunkt utan att personen misstänker att det är något fuffens på gång. Men man måste se till att anledningen till att personen ska vara där är tillräckligt viktig för att personen inte skall hitta på andra saker. Sammanfattning: en diverse uppsättning ninjaskills krävs för lyckad överraskningsfest (EDUNKFLÖ).

Edunkflö. Det låter som ett ord på danska. Förmodligen är det det också. Kan ha något med fiske att göra. Förmodligen någonting med fiske. Danskjävlar, alltid så luriga. Jag skall till danmark i helgen. Med Linnéa. Köpenhamn närmare bestämt. Vi ska spöa danskar och köpa öl. Vi kan kalla det för en kulturell snarare än rekreativ (borde vara ett ord) resa.

Jag öppnade kuvertet idag. Det från smart safety som var fel(a)dresserat. Det var inte något uppenbart kärleksbrev. Det verkade som att de ville ha pengar för att abonnemanget skulle fortsätta. Jag misstänker att det var någon slags kod. Det kanske är förbjuden kärlek mellan två personer vars familjer ligger i fejd. Det kan det mycket väl vara så. Mycket väl. Förmodligen är det så.

Jag har kläckt ett projekt. Projektet innebär att jag skall under exakt 24 timmars tid (vilket ungefär motsvarar ett dygn) spela in en skiva. Den skall innehålla minst 10 låtar och vara minst en halvtimme lång. Eller 25 minuter kanske, jag har ju inte för vana att skriva långa låtar). Skivan skall göras från scratch, som det heter, jag skall skriva låtarna, spela in dem och putsa till dem. Allt under 24 timmar. För detta krävs naturligtvis noggrann planering. Till exempel så bör inspelningen äga rum under en ledighet som sträcker sig över minst två dagar. Sen får jag fundera över om jag skall ha några gästartister. Men det är ju lite svårt på förhand eftersom en del av grejen är att jag inte får ens tänka på låtidéer som skall vara med på skivan. Det kan bli hur bra som helst eller hur dåligt som helst eller så misslyckas jag helt enkelt. Som kommentatorn i FIFA09 säger "either team could be winning this match or they could end with a draw".

Okay jag har skaffat "beyond the sword"-expansionen. Men jag får inte riktigt in känslan. På battlefield 1943 är jag rankad typ som 13000-någonting i världen. Inte helt sämst, men definitivt inte helt bäst. Det vore kanske kul att hamna på topp 10000. Jag tror jag skall gå och spela lite.

Under detta blogginlägg har författaren klippt naglarna (jag klöpp naglarna, de blöv klippta som jag med min dialekt säger).

Hej hej.

Inga kommentarer: