lördag 1 december 2007

Det var länge sen

Nu har jag verkligen inte bloggat på skitlänge. Men nu kommer det.

Det har två stora saker i mitt liv sen sist.

1: Jag har skaffat flickvän. Hon heter Linnéa. Förra blogginlägget handlar om det. Det kan vara lite otydligt men så är det. Vi hade träffats två gånger, sen stalkade hon upp mig på facebook. En sak ledde till en annan och nu är vi ihop. Om jag ska berätta om Linnéa och hennes historia med några ord så kan det kanske låta såhär: Söt, Arbetar(vattenfall), Konstnär(fantastisk), Sångerska(fantastisk), Grafiker, Biolog, Radiopratare. Mer om Linnéa pö om pö antar jag.

2: Min mormor har dött. I förtid dessutom. Hon fyllde 80år när hon låg på sjukhuset. Hon opererade magen men det visade sig att operationen inte gick något bra vilket fick till följden att nästan hela hennes tarmsystem lade av. Det gick inte att rädda och när det hade konstaterats (efter en andra operation) så fick hon ligga för döden i ett par dar. Jag hann säga det jag ville säga till henne innan hon for och medans hon var klar i huvudet vilket åtminstone är bra. Hon har varit väldigt pigg både i kroppen och huvudet vilket gör att det kom som en chock. Jag var inte medveten om riskerna med operationen heller. Förhoppningsvis har de bingo i himlen eller vad det nu är för bra ställe hon hänger på.

Övrigt som har hänt: Linus, min gode vän har dragit iväg till Asien. Han och hans flickvän Sabina skall hänga där och i Oceanien ett år. Sedan ska Linus plugga i Egyptien ett halvår. Kul för dem, men det är klart man blir lite saknig.

Jag har lyckats missa alla skid-, skidskytte- och alpina tävlingar på TV. Skitdåligt. Men idag ska jag iaf se på herrarnas skidskyttesprint.

Ikväll ska jag ut och dansa på v-dala. Som attans. Förhoppningsvis.

Jag ska försöka återuppta bloggandet så mycket jag kan.

3 kommentarer:

LadyC. sa...

Välkommen tillbaka! Du har varit saknad.

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare!

blirger sa...

Tack för de vänliga orden!