måndag 3 december 2007

Hej igen!

Okay då. Jag gick ut och dansade en hel del. Med Carolina, Ingrid och Kristin. Och dans-Karin som ju var där. Ingrid har opererat sitt knä så hon kunde inte dansa så mycket. Carolina dansade som en furie. Eller nåt.

Sista låten som spelades var Bob Hunds helgen v. 48. Vilket naturligtvis var en passande låt. Jag hade försökt önska den av Lorenzo (som spelade skivor) ett par dagar innan och föreslagit att den skulle passa som just sista låt. Min önskning fallierade kapitalt eftersom det redan var hans plan att göra precis som jag önskade. Min önskan var liksom redan uppfylld innan jag önskade önskningen. Ingrid och Kristin försökte smita iväg innan sista låten men jag stoppade dem. Ingrid gillar Bob Hund en massa.

Innan jag skickade iväg min önskning till Lorenzo kontrollkollade jag. Det är ju naturligtvis helt omöjligt att ha koll på vilken vecka det är om man inte har någon bra kalender i vilken det står veckorna. Därför googlade jag "vilken vecka är det?". Det första resultatet som kom upp var kanske världens bästa sida!

Det var egentligen tänkt att Linnéa skulle hänga med men hon stackarn ligger hemma och är sjuk. Det var naturligtvis olyckligt och lite smolk i bägarn.

Innan vi gick till vedala satt vi hos Ingrid och hängde. Vi spelade till exempel finns i sjön en gång. Vi åt också av de muffins som Ingrid hade bakat. Gott såklart.

Igår gick jag i kyrkan. Något jag inte gör varje vecka, jag är inte så kristen som man förstås skulle kunna tro. De ropade upp namn på de som hade gått bort under veckan och bad för dem. Ett av namnen var Asta Edith Overbeck, min kära mormor, och därav kyrkobesöket. Efter gudstjänsten drog vi en sväng till ikea för att sedan åka hem till min morbror och fika en smula.

Vi tittade också på herrarnas skidskytte parallellt med fikningen hos min morbror. Min mor är lika galen i skidskytte som jag. Det är roligt att titta på sport med mamma tycker jag.

När jag kom hem till mig så julpyntade jag en smula. Det är fint det. Jag hängde upp gröna lysande stjärnor och julgranskulor som inte bara var kulor utan stjärnor, hjärtan och kottar. Och kulor. Jag tittade en del på Ciderhusreglerna. Jag tror att jag gillar Tobey Maguire en massa. Jag gillar honom i spindelmannen filmerna också. Men jag har ännu inte sett trean (jag håller på att råda bot på det). Sen drog jag till Johan och hängde.

När jag kom hem från Johan intensivlyssnade jag på Marit Fahlander som har lagt upp fem nya och jättebra låtar på myspace. Sedan tittade jag på Damernas skidskytte som jag hade spelat in eftersom jag var i kyrkan när det skidskyttet gick av stapeln.

Idag har jag varit till engelska parken och träffat klasskamrater för att gå igenom gamla tentor. Jag har tenta på onsdag. Vi får se hur det går.

När jag kom hem började jag skriva en låt till Linnéa. Jag kom på att jag skulle spela in det jag hade skrivit och maila henne låten eftersom den handlar lite om att hon är sjuk. Vilket hon är. Så jag tänkte att hon skulle få höra den medan den fortfarande var aktuell. Hon ringde sedan och sa att hon gillade den. Kanske mest för att den handlade om henne. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Jag tycker om låten ganska mycket. Det kan nog bli något av den tror jag.

Sen kom Stefan över. Det var skitlängesedan vi hängde så det var kul. Vi drog iväg till plantagen, hör och häpna. Där köpte jag en liten julblomma, en liten julkruka samt ett stjärngossekit. Man vet aldrig när man behöver ett stjärngossekit. Eller jo, det vet man ju. Typ i trakterna av den 13:onde december förmodligen. Sen drog vi till rusta. Jag köpte wedding singer på dvd. Jag tycker väldigt mycket om den filmen. Drew Barrymore är så söt och Adam Sandler är så söt.

blirger är tillbaka!