fredag 14 december 2007

Lucia och sånt

Onsdagen den tolfte quizzade vi. Det var Jag, Anna, Carolina, Ingrid, Krickan (Ingrids kompis), Markus och Mave (Annas kompis). Vi delade upp oss i två lag, Jag var med Ingrid och Krickan (som egentligen heter Kristin). Det gick inte så bra för något av lagen. Eller, inget av lagen vann.

Vi hängde kvar på Smålands, där quizzandet äger rum, och inväntade tidpunkten då det var dags för nästa delmål. En stund före 22 gick vi iväg till Norrlands där vi skulle gå på Luciavakagasksläpp. Jag hade vit tröja, vita byxor och ett rött bälte för att se ut som Lucia. Eller nåt.

Vi kom in och dansade, vilade fötterna, dansade, vilade fötterna och så vidare. Jag träffade Johan som var där med Klas och Mange.

Vid två-tiden var vi trötta och sugna på bonde söker fru, som jag ju planenligt hade spelat in. Så vi gick från Norrlands och gjorde ett pit stop på Max. Där träffade jag Johan och grabbarna igen.

Vi, som nu bestod av mig, Anna, Carolina, Ingrid och Markus, gick förbi universitetshuset där jag och Carolina hade spottat en gran, som vi tänkte stjäla, tidigare under dan. Tyvärr fanns inte granen kvar när vi kom dit. Nåväl, sånt är livet. Vi fortsatte hem till mig.

Hemma hos mig slog vi på BSF och tittade. Efter en stund dök Johan upp (han hade annonserat att han kanske skulle göra det när vi träffades på Max). Efter Bonde så tittade vi på Plötsligt i Vinslöv och Carolina och Ingrid sov. Tanken med det hela var ju att vi skulle se på Luciatåget på tv tillsammans. Dock började folk bli trötta och visade tecken på att de var på väg att gå hem (till exempel genom att säga att de skulle gå hem). Vi lyckades dock hindra Carolina och Markus från att gå hem. När det konstaterades att det var en timme kvar till luciatåget på tv gick Anna hem.

När Luciatåget väl började blev till och med jag trött så jag lade en madrass på golvet och somnade ganska snabbt. Carolina sov i min säng men de andra var vakna. Jag vaknade lite då och då av att Johan kittlade mig på näsan.

Efter det hade konstaterats att luciatåget var slut började folk klä på sig. Carolina ville att vi skulle vänta tills Folkes hade öppnat så att vi kunde skaffa oss lussekatter. Hon blev dock nedröstad.

Jag gick och lade mig för att sova. Jag somnade efter ett tag. Mobilen som jag hade ställt på ringning förde oväsen klockan 11 och jag slog på tv:n för att titta på skidskytte. Dock såg jag inte så mycket av det eftersom jag var så trött.

Jag vaknade till och ringde och väckte Johan halvtvå-tiden. Vi bestämde oss för att gå ner på stan och kika. Johan köpte en huvudbonad och jag köpte ett dataspel (Knights of the old republic II).

Vi gick hem till mig och spelade en stund. Johan fick ett sms där det stod att en kompis' lillasyster var i stan så han begav sig iväg för att träffa henne. Jag pysslade lite med en låt jag har jobbat med den senaste tiden. Linnéa kom över och vi mös.

Ingrid, Anna och Carolina kom över en stund före 20 och vi tittade på bonde söker fru och sjöng stilla natt. Till exempel.

Idag har jag sovit och spelat data. Nu ska jag nog hitta på något att äta.

Chip!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att det är underbart att hitta någon som är som jag när det kommer till skidskytte (och alpint)! Trots att man går och lägger sig runt sextiden ställer man klockan på elva för att titta på skidskytten, och sen halvsover sig igenom det trots att man kämpar som fan för att hålla ögonen öppna.

Trist bara att de helger det är uppehåll i skidsporter (typ som julhelgen..) blir det så tomt! Så för att undvika detta försöker jag att inte obsessa så mycket över det ändå..

Well, ha de fint!
/Liza

Anonym sa...

Hördu! Dina bloggar börjar bli sällsynta, på gränsen till utrotningshotade.

blirger sa...

Ett exemplar har idoga forskare hittat.

Skidsport är grunden till allt som är gott och bra!