söndag 30 december 2007

Vinteröl

Jag åt just en Ica-pizza och drack en Samuel Adams Winter Lager som jag häromsistens införskaffade. Den var lite åt svagdricka-hållet. Den var okay, kanske lite väl besk för min smak.

Ja, imorgon är det ju nyår. Vare sig man vill det eller inte. 2008 eh, ja...det kanske blir bra. Det är ju OS inte minst. Skidskytte-VM också. Till exempel. Jag har aldrig sett mig själv som en sportnörd. Musik och tv-spelsnörd - javisst. Men jag är nog en sportnörd. Åtminstone när det gäller vissa idrotter.

Till exempel håller just nu tour de ski på. Jag är naturligtvis överlycklig. Charlotte Kalla alltså. TV-underhållning. Jag drar mig till minnes en intervju som jag såg på tv runt tiden för hennes genombrott; reportern frågade "Hur vet man att man tar ut sig på träning?" Kallas svar var: "Jo, när man bara vill sätta sig på en stubbe och gråta, då vet man". Jag var mer än bara nöjd.

Julen flöt förbi utan att sätta några djupare spår.

Jag och Johan satt häromdagen och lanade hearts of iron till klockan halv åtta på morgonen. Johan spelade som Musse och jag som Adolf (det handlar om andra världskriget). Det var grejer det.

Japp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är sällsynt på din blogg! Men jag har utmanat dig ändå. Även fast utmana är kanske lite fel ord, men det är så dom säger, kidsen som bloggar. På min blogg hittar du allt du behöver veta.

Linus sa...

Haha! Nu är det minsann den tredje januari här i Thailand så hos mig är du 26, men hemma hos dig är du 25. mäkta märkligt.

Grattis broder! Ve de gråa hårstråna

Anonym sa...

Tack Linus!!

och tack emma också för den delen!