måndag 10 december 2007

Sen sist

I fredags var jag på min mormors begravning. Det var skönt att få ur sig allt som man har gått runt med som en tung ryggsäck sen min kära mormor gick bort. Men jag ska inte skriva en massa snyftigt och tråkigt i bloggen, mer än vad jag redan gör.

Lördagen spenderade jag hemma hos mor och far där jag tittade en massa på skidor och skidskytte. Bland annat med min danske släkting Peter. Han tyckte det var roligt när Christer Ulfbåge sa "oj oj oj". Vilket han gjorde några gånger. Skidskytte alltså. Det är tv-underhållning if there ever was any. På kvällen kom jag hem till Uppsala och Linnéa dök upp en kort stund efter.

Söndagen spenderade jag med skidor, skidskytte och Linnéa. En strålande dag naturligtvis.

För att återvända til underhållningen: Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark är ett fantastiskt radarpar som skidskyttekommentatorer. Christer Ulfbåge med sin trygga djupa röst och Kalle Grenemark med sitt oerhörda engagemang. Dessutom är de väldigt roliga. Man skulle kunna skriva ner en mängd fantastiska citat för varje tävling. Mitt favoritcitat är nog "Här kommer storfräsarna på rad..." (När man kom till den mer välbekanta delen av startfältet). Eller "i mixstafett DÄR är skyttet viktigt!" (i varje distans eller form betonas alltid hur viktigt skyttet är i just den distansen eller formen). Helt fantastiskt!

Idag har jag varit på föreläsning, varit till Johan och spelat tv-spel samt varit på korridorsmöte.

Efter mycket om och men ska jag börja jobba på Dexter som ju alla verkar gilla så mycket. Vi får se.

Nåväl, hare bäst!

2 kommentarer:

Linus sa...

hallå henrik. läste om din mormor och jag beklagar sorgen och hoppas också att det finns rejält med bingo där hon nu finns.

Puss och kram, jag tänker på dig.

Anonym sa...

Tack ska du ha gosse.