torsdag 6 december 2007

Två i rad

Igår hängde jag hela dagen. Gick inte längre bort än till köket. På kvällen kom Ingrid och Carolina över och vi pluggade en smula. Sedan gick jag till folkes och köpte tentagodis.

Det är nämligen så att jag skrev en tenta idag. Hur gick det då? Jag kom kanske undan med det. Fast jag har varit mer säker de andra två tentorna den här kursen.

Efter tentan gick jag hem en snabbis. Sedan gick jag till ovandahls för efter-tenta-fika med några klasskamrater. Sedan gick jag hem och hängde.

Förra veckan var vi och quizzade. Det var jag, Carolina och Markus. Ingrid som brukar vara med kunde inte. Hursomhelst så vann vi. Segraren får 200 spänn. Fina fisken. Innan dess hade vi kommit 2:a två gånger och 3:a en gång. Ett fint facit ändå måste man säga. Men det kändes väldigt skönt att äntligen vinna, eftersom vi hade varit så nära flera gånger.

Idag skulle vi quizza igen, samma gäng. Ingrid är på väg till Rom. Det föll sig så att vi vann igen. Hurra! Kändes bra. Nu har vi 250 spänn i potten eftersdom vi åt för 50 spänn i var idag. Snart har vi vunnit ihop så mycket pengar att vi blir tvungna att investera dem.

Några klassisar, närmare bestämt Karin, Linda och Simon, kom dit och tog några öl med de gloriösa segrarna (heh). Vi satt och snackade ett tag och sedan gick vi. Linda som bodde "åt fel håll" gick hem till sitt och resten gick hem till mig där vi avnjöt bonde söker fru. Som jag naturligtvis hade spelat in.

Karin gick hem ganska snart efter bonde, resten stannade en stund då vi lyssnade på musik. Till exempel spelade Simon gitarr för oss. Jag fuskade lite piano också. Och Ukulélé.

Här är jag nu. Imorgon är det ny kurs. Det blir något det. Det är sista fjärdedelen av utvecklingsstudier A. Finge jag bestämma så skulle denna kurs fortgå för evigt. Jag trivs nämligen väldigt bra med kursen och kanske framförallt kursarna. Men man kan inte få allt här i livet. Och jag är nöjd med livet. Som det är. Och allting som jag kring mig ser.

Godnatt. Imorgon är en ny dag i mitt lilla lilla men, för mig, ack så värdefulla liv.

Inga kommentarer: