måndag 4 juni 2007

En anmärkningsvärd dag

Den här dagen har på många sätt varit anmärkningsvärd.

Jag började skolan klockan 10. Det var dags för opponering och respondering av PM:ena som vi i klassen har författat. Jag kom lindrigt undan, allt gick bra. Under den lilla rasten gav en kursare mig ett ytterst intressant erbjudande. Jag vill inte riktigt avslöja vad erbjudandet bestod av förräns det är spikat (vilket kan ta ett bra tag). Dock kan sägas att jag är en smula uppspelt över det.

I och med att ventileringen tog slut så har jag också slutat skolan. För den här terminen. Jag längtar redan efter nästa. Det kan vara så att jag är dum i huvudet, men jag gillar att gå i skolan.

Efter skolan gick jag stina och åt en smula i matikum. Efter det gick jag och Stina och lämnade tillbaka ett par böcker som jag hade lånat. Sen drog vi ner på stan. Stina skulle titta på armband och jag följde med i brist på annat att göra. Det var dessutom en "perfekt dag att gå ner på stan och titta på människor".

När jag kom hem kikade jag i brevlådan och vad skådade man där? Jo ett spännande paket med Marit Fahlanders demo i. Det var en väldigt fin skiva med fint omslag. Bifogat var ett brev med texten "Hej Henrik, här får du min skiva. Hoppas du gillar den! Med vänliga hälsningar [hennes autograf]". Runt autografen var det en streckad linje och en ritad sax, samt texten "klipp ut och spara=)". Jag trodde att det skulle vara typ 5-6 låtar på skivan men det visade sig vara hela 15 låtar.

Jag satte på skivan och ljuv musik strömmade ur mina högtalare. Marit Fahlander alltså. Helt bäst.

Lite senare förde jag över 102 kr till Marits konto. Jag hade tidigare betalat 53 kr (eftersom hon sa att hon ville ha runt femtilappen för skivan). 53kr kändes så väldigt futtigt när jag väl hade fått skivan så jag var betvingad av samvetet att betala mer.

Sen dess har jag hängt och spelat lite Icewind Dale bland annat.

Hmm, undrar vad jag skall göra imorgon, med min nyvunna frihet och allt.

Inga kommentarer: