lördag 16 juni 2007

Skogstibble here I come!

Jag åkte förbi en skylt som det stod "Skogstibble 7" på idag. Två gånger åkte jag förbi den. En gång på vägen till Sala och en gång på vägen från Sala. Skogstibble alltså. Där skall jag bo när jag blir stor.

Jag har varit och kikat på min storebror som körde motorcykel idag. Det gick bra för han. Det var därför jag åkte förbi Skogstibble-skylten.

Johan och jag har hängt en smula idag. Vi kunde inte komma på vad hon som jag tycker är söt heter. Ni vet hon som är spindelmannens tjej. Kirsten Dunst heter hon. Tack imdb.com. En sida av guds nåde (även om jag naturligtvis ganska lätt hade hittat det någon annanstans, men det är en bra sida). Jag tycker Kirsten Dunst är supersöt, en del har nog att göra med tänderna. Framtänderna är typ lite intryckta. I Marie Antionette är hon stundtals helt bedårande.

Är jag tandfelsfetischist? Det är jag nog. Frågan är om jag var det innan jag träffade Jill eller om hennes vampyrtand spökar i mitt undermedvetna? Jag hoppas, hoppas verkligen att jag tyckte Jill var söt för hennes vampyrtand (kanske inte enbart) snarare än att gillar tandfel på grund av henne.

Du kanske undrar vad dagens ord är? Svaret är: mosbricka. Förutom att det är ett underbart ord som ligger som en mosbricka i munnen, så är det ett oerhört skönt koncept. Mosbrickan är ju till exempel en truckers bästa vän när han/hon seglar i knappa 90km/h mot solnedgången.

För kung och fosterland sen januari.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrade faktiskt. Ang dagens ord alltså. Mosbricka känns lite nostalgi. Jag sitter och låtsas att jag växte upp på 60- och 70-talet och att jag då levde på mosbrickor. Det var tider det!

Anonym sa...

Ja faktiskt. Mosbrickan är ju underbart retro...

Den får nog alldeles för lite utrymme i dagens samhälle bland sushi och tapas. Eller så får den precis lagom utrymme för att vara lite retro och härlig.

Anonym sa...

Haha, jag tror nog på det sistnämnda. Det måste jag nästan, för att rättfärdiga att jag köpte "meze" igår.
(När jag borde valt mosbricka...)

Anonym sa...

Man skall alltid välja mosbricka om man kan!