fredag 29 juni 2007

It's been a while

Det var ett tag sen jag skrev något. Så kan det ju vara ibland kanske. Ärligt talat så har det inte hänt så mycket. Därmed har jag inte haft så mycket att skriva om.

Dagens ord är: spännband.

Spännband är en väldigt smart uppfinning tycker jag. De är dessutom väldigt praktiska om man vill spänna fast saker. Jag har grejat lite med spännband idag. Det gav mig ett tillfälle att köra ett spännbandskämt. Jag och min far skulle spänna men det fattades typ en meter på spännbandet. Då sa jag till pappsens kompis Lasse att det skulle bli svårt eftersom man var tvungen att spänna så hårt. Det roliga med det skämtet var att det inte skulle gå eftersom spännband är tämligen oelastiska. Jag tror att om man bara är beredd så kanske man kan skämta om spännband ganska ofta. Till exempel i situationer där man skall ha fast något och där spännband är superoverkill så kan man kanske lättja upp stämningen och föreslå att man skall använda spännband.

Jag kom till stan och kikade över till Johan. Den gode Johan sa att en tjej på sitt jobb förmodligen skulle passa mig bra. Hon skulle servera på norrlands ikväll så jag och Johan gick dit så att jag fick se henne. Hon var söt och verkade bra och sådär. Hon tog beställningar av oss och kom med mat, jag var på mitt grandest behaviour. Det pirrade lite i mig, kanske mest för att vi är ämnade för varandra. Jag kommer nog aldrig se henne igen.

Efter en burgare för min del och sparrissoppa för Johans samt två öl vardera gick vi till snerkes. Jag premiärhade mina nya röda skor. En tjej sa att hon tyckte att de var fina. Det gjorde min kväll. Som Johan sade, om en kund kommer med ett klagomål så har hundra andra kunder samma klagomål.

Jag är nöjd med mina skor, man känner sig lite som John Travolta i saturdaynight fever i dem. Så jag försöker gå snyggt när jag har dem på mig. Tänk om man gick snyggast i världen.

Johan berättade varifrån uttrycket "tumregel" kom ifrån. Tydligen var det en engelsk domare på 1700-talet som hade utfärdat att man inte fick slå sin fru med ett tillhygge som var tjockare än ens tumme. Tumregel.

Jag har börjat säga "den killen". Det gör jag bra och rätt i.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska hålla utkik efter spännband-skämt och tjoa så fort jag hör något. Men jag är orolig för att det kommer ta en viss tid.

Anonym sa...

Spännbandsskämt finns det alltid läge för.

Anonym sa...

särskilt på sjukhus.