måndag 18 juni 2007

On fotboll

Jag såg på halva eternal sunshine of the spotless mind idag. Jag har inte sett den förut. Skall nog fortsätta titta på den imorgon.

Anledningen till att jag bara såg halva var för att Johan kom över. Han var lite kär i en fotbollstjej. Jag skulle vilja vara ihop med en fotbollstjej, eller dylikt. Det vore så roligt att titta på fotbollsmatcher där man ytterst engagerad i en av deltagarnas framgångar och motgångar. Sen kunde man trösta om det gick dåligt eller glädjas med om det gick bra.

När jag får barn blir jag kanske tvungen att tvinga dem utöva någon idrott. Av egoistiska skäl naturligtvis. Så att jag får uppleva det totala engagemanget när jag ser på en match. Jag tycker det är roligt att åka och se på när min storebror kör kross. Man blir engagerad. Annars vet jag inte om det vore så roligt att titta på kross. Mer än att det är lite spännande att se på idioter som hoppar fem meter högt och tjugo meter långt. Som vardagsmat.

Jag och Johan spelade en del HoMMIII. Det var bra gjort det. Sen gick vi över till Johan och tittade på när Real Madrid mötte Mallis. Tom Cruise satt på läktarn. Han kan vara lite småtöntig. Men vad vet jag.

Vit Päls' låt Nya Hav blir möjligtvis bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den.

Men vad vet jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja.. Nu är jag nyfiken..vad vet du? Så där helt säkert? Tell us all! ;)

Anonym sa...

Ja...vad vet jag? Att jag finns...i någon form. Det har Descartes lärt mig.

Man kan veta en massa saker, men det är ganska sällan man vet att man vet det.

Men vad vet jag.

LadyC. sa...

Du vet att jag vet att du vet att jag inte vet vad du vet

Anonym sa...

Nääee, hur vet du det?

LadyC. sa...

Det vill du bra gärna veta va