fredag 10 augusti 2007

Eskilstuna, here we fucking come!

Snart bär det av! Jag och min partner in crime, Linus, skall till Eskilstuna. Vad skall de där dårtrattarna dit och göra månntro? Jo det skall jag berätta; Friidrotts-SM. Jag skall inte slunga iväg diskusar som man kanske skulle kunna tro. Nejdå, vi skall inte deltaga, bara titta på.

Det blir säkert bra det där. Friidrott är nämligen livets goda. Snart är det friidrotts VM. Jag kan hitta på och bli en smula oanträffbar när VM:et drar igång. Åtminstone kommer jag vara uppe bland molnen. Kanske sitter jag på en magnifik flytande ö och tittar ner på jordlingarna.

Det fanns en gubbe en gång som kallades för korv-Assar. Han hette Assar vad jag har förstått. Epitetet "korv" är ett väldigt bra epitet tycker jag. Jag kanske ska börja fancy:a mig själv som "korv-Henrik".

Marit Fahlanders "if he's not worth it" är dagens låt. Den är väldigt bra. En smula svår men stundtals förkrossande.

Håll tummarna!

Inga kommentarer: