torsdag 16 augusti 2007

Oheliga (?) allianser

(\_ /)
(O.o)
(><)
/__\

Jag kikade till travian. Jag tittade till toplistan. 6000:e nånting plats låg jag visst på. Strax ovanför stod en annan användare. Denna användare var med i en allians vars förkortning omedelbart väckte min nyfikenhet. Alliansen heter "Rosa undulater nyser korv". Jag tittade på alliansens information. Där stod ovanstående kanin med texten "Copy the bunny to help him achieve world domination". I nästa stycke stod det: "Come join the dark side. We have cookies".

Det är nog en bra allians. Knappast lika bra som den alliansen jag är med i dock. AFA - Allians För Ankor. Jag har en hög post i alliansen, nämligen den som ecklesiastikminister. Jorå. Vi fyra kommer ta över världen en dag.

Nej nu skall jag spela en gnutta dragspel. En sak som är skön med att vara hemma hos mammsen och pappsen, som bor i skogen, är att man kan dra på ganska rejält med dragspelet utan att behöva störa någon. Dragspel är ju ett kraftfullt instrument och sådär.

1 kommentar:

Anonym sa...

AFA är naturligtvis helt överläsen alla andra allianser och att hela min befolkning (utom två) lämnat mig är bara ett smärre bakslag, snart är jag åter på fötter. Och då är det inte bara world domination som gäller utan space domination, det ska jag som rymdminister se till!