lördag 18 augusti 2007

Några punkter bara...

1.
M: "Du...det här var väl inte så bra?"
N: "Jaså?...tycker du inte det?"
M: "'Drivved' rimmar väl inte alls på 'obskyr'"

2.
Alfred och Jonny satt på en bänk vid Fyrisån. Det var knappast en ful dag. Plötsligt lutade Jonny sig 12 grader åt höger. Alfred blev såklart förbannad. Det var ju hans tur att luta...

3.
Varför kan inte tjejer kasta?

4.
Med tre tatuerade prickar på sin hand gav sig Lillan utan på äventyr igen.

5.
Urban sa en gång att han ville ha en kvinna som var kåt, glad och tacksam. Jag tror han var dubbelironisk. Om inte så var han trippelironisk. Att vara trippelironisk är svårt.

6.
Jag är kvadruppelironisk i punkt 3. Jag måste påpeka detta, annars förstår ingen att jag är det. Att vara kvadruppelironisk är svårt, åtminstone om man aspirerar på att göra sig förstådd.

7.
Jag måste göra en etymologisk undersökning på ordet aspirera. Jag är intresserad av sambandet med ord som till exempel respirator.

8.
Resultat: "from L. aspirare 'to breathe upon,' also 'to seek to reach,' from ad- 'to' + spirare 'to breathe'" (http://www.etymonline.com/index.php?search=aspire&searchmode=none 2007-08-18)

9.
I Danmark heter ostbågar osträkor. Svaret på frågan om vad mössens motorcyklar kallas blir därmed inte lika roligt på danska. Eller kanske ännu roligare. Vad vet jag?

10.
Varför pratas det så lite om Skanderna? Jag visste inte ens att bergskedjan Skanderna hette just så förräns i typ gymnasiet. Jag tycker att det är ett jättefint namn på en bergskedja. Lite som de exotiska Anderna fast på hemmaplan.

11.
Ingenting kunde få Peters samvete att bli rent igen. Varför gjorde han det? Han visste att det var dumt.

12.
Är det någon som vet vad vinjettmusiken till Cirkus Kiev är för något och hur man får tag i låten?

13.
Jag gillar barnsång. Jag vet inte varför. Den bästa jullåten är ju till exempel "Tomten jag vill ha en riktig jul" eller vad den heter. Då har ändå Kate Bush gjort en jullåt. Säger en del.

14.
Om jag skulle träffa Kate Bush skulle jag nog bli så starstruck att jag började gråta. Hoppas jag aldrig träffar henne, hon får inte bli människa.

15.
Det får räcka. Nu har du fått lite kött på benen (konstigt uttryck).

Inga kommentarer: