tisdag 28 augusti 2007

Drömmar och leverflundror

Dröm:

Det fanns ett ont företag. De sålde en produkt som blekte tänderna genom att man använde en apparat och strålade på dem (produkten finns på riktigt och det var tv-shop reklam på tv:n när jag vaknade upp. Det som var så ont med det här företaget var att tandblekningsapparaten gjorde något med människor, oklart vad. Möjligtvis så dödade apparaten människor eller tog över dem så att de blev som robotor under det onda företagets kontroll.

Hursomhelst fick jag reda på företagets ondskefulla plan på något sätt. Hur skulle jag då sätta stopp för företaget? Jag var tvungen att ringa presidenten såklart. Jag hade kontakt med ett par människor inom någon slags säkerhetstjänst som hänvisade mig till ett par personer någonstans som hade presidentens nummer. När jag hade sökt upp dessa personer fick jag numret på en lapp och fick låna en telefon. Problemet var bara att numret till presidenten var väldigt svårt. Till exempel var man tvungen att slå 43 ettor i rad. Jag var stressad och slog hela tiden fel nummer. Till slut insåg jag att personerna som gett mig lappen hade lurat mig och såklart jobbade för det onda företaget. Då vaknade jag.

Lilla leverflundran:

Det finns en parasit som lägger sina ägg i kossamuisars levrar. Eller nåt. Hursomhelst så kommer de ut genom kornas avföring. Sniglar tycker om kobajs (inte att förväxla med kobåjs) och parasiterna hakar på sniglarna. Sedan sprids parasiterna via snigelslem till myror. Och här kommer det häftiga: lilla leverflundrorna tar över myrorna och får dem att klättra upp så högt som möjligt på grässtrån under dagarna. När det blir natt får de myrorna att klättra ner igen. Sen när solen går upp så skickar de upp myrorna till toppen av grässtråna igen. Detta för att korna skall äta upp myrorna och parasiten kunna börja på en ny cykel.

Jag tycker förstås att det är lite häftigt att de tar kontroll över myrkropparna. Det är typ som aliens som tar över människokroppar. Tänk om parasiten skulle mutera så att den angrep människor och tog över människokroppar. Då skulle människorna försöka klättra upp för grässtrån hela dagarna.

-Lasse, vad fanders håller du på med där på gräsmattan?
-Jag försöker klättra upp i ett grässtrå, fråga mig inte varför, men jag bara känner att jag måste.
-Ehh...okay(!?), jag plockar väl lite mördarsniglar så länge...AAAAAARRRGHH!!!!...må-ste...klättr-a...upp...för...ett...grässtrå...


Det gäller att mänskligheten passar sig. Jag är mer rädd för leverflundror än fågelinfluensa.

6 kommentarer:

LadyC. sa...

Och jag som alltid undrat varför jag har sånt himla behov av att klättra upp för grässtrån dagarna i ända

Anonym sa...

That's it, du har fått myfasen av lilla leverflundran!

Åtminstone en lätt släng av den verkar det som.

LadyC. sa...

Har suttit och svajat på ett sabla högt ett i dag. Lite blåsigt här på toppen.

Anonym sa...

Är det du som omsjungs i balladen om den kaxiga myran?

LadyC. sa...

Myra? Nej.. en å sjutti lång human being. Du anar inte hur starka grässtråna är förrän du själv sitter på toppen

Anonym sa...

åhå...ja...då får jag väl pröva det. Jag skall nog leta reda på ett redigt ett.