tisdag 30 januari 2007

Allt blir bättre.

Balans. Framtidstro. Belåtenhet. Ord som var mig väldigt främmande bara för några veckor sen. Jag är inte där än. Men det kommer, allt blir bättre. Jag gick sönder när hon lämnade mig. Jag är snart hel igen. Det går inte en dag utan att jag ägnar henne några tankar men, man hinner tänka ganska mycket på en dag.

Jag går runt och blir lite kär i var och varannan människa jag ser. Som hon som tog undan min kundkorg när jag hade packat ur den upp på rullbandet nere på Folkes livs idag. Hon log så sött. Jag kanske borde gifta mig med henne. Ett annat exempel är Josefin Nordstierna. Jag såg henne på TV idag. Hon verkar vara med barn. Hon har ett sen tidigare så om jag får henne om tio år (se tidigare post) så får jag minst två stycken troféer med på köpet. Undrar om hon har någon syster.

Idag har jag varit hos Johan och Limpan. Det var bra. Tv- och dataspel, det är bra. Dessutom har jag lärt mig något nytt idag. Ordet apa betyder från början ointelligent människa. Ordet kom till före några nordmän någonsin hade sett någon apa som i djuret apa. Jag såg "John Tucker must die" idag. Den var inte så jättebra.

Imorgon ska jag gå i skolan och lära mig saker samt träffa mina klassisar. Det blir bra. Imorgon kväll är det dessutom friidrott på tv. Det blir hur bra som helst. Som Johan skulle ha sagt om han var förtjust i friidrott: friidrott, det är livet.

Glöm inte: Allt blir bättre!

4 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

"Som Johan skulle ha sagt om han var förtjust i friidrott..." Haha!
Vilket fint sätt att lägga ord i folks munnar. :)

blirger sa...

=) Så skulle Johan minsann ha sagt. Han brukar nämligen säga att saker "är livet". Ärtor till exempel. Johan gillar ärtor och brukar därför säga "ärtor, det är livet"

Anonym sa...

Du vet du... Josefine är faktiskt riktigt så där mysig som du tror. Jordnära, kreativ, charmig och full av bus. Och hon har en syster. En yngre. Men ej av samma kaliber. Och Josefin ska ha barn i slutet på maj... /kompisen

blirger sa...

Vad roligt att hennes "true colors" skiner genom rutan=)