onsdag 31 januari 2007

Come to me.

Koop vann inte grammisen för bästa jazz igår. Jag gillar verkligen deras låt "Come to Me". Jag hörde den första gången på radion i bilen på väg mellan mitt föräldrahem och tätorten Alunda. Det var i slutet av oktober eller möjligtvis början på november. Den svängde som attans och texten satt helt rätt. Lite samma sensmoral som i "Help Me Rhonda" av The Beach Boys. Jag har blivit lämnad och behöver någon för att glömma bort den gamla kärleken. Nu måste jag sluta lyssna på den så att jag inte ledsnar på den.

Jag har nu börjat lyssna på Regina Spektor istället. Jag gillar kvinnliga piano-singersongwriters eller hur man nu skall kategorisera dem. Kate bush är ju min husgudinna, men jag gillar även Tori Amos, Frida Hyvönen och Vanessa Carlton. Och nämnda Regina Spektor såklart.

Jag har placerat min blogg i Uppsala på bloggkartan.se

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start