onsdag 31 januari 2007

Friidrott och musik

Jag sitter här och kikar på friidrott - såklart! Tävlingarna utspelar sig i skandinavium. De svenska hopparna har egna låtar som spelas när de skall hoppa. Carro hoppar till ett varierat utbud av Carola - såklart. Kajsa hoppar till Melody Club och Scholmen hoppar till Broder Daniel, som kommentatorerna försökte få till Kent (om jag förståd saken rätt). Om jag vore höjdhoppare, undrar vilken låt jag skulle hoppa till? Det måste ju vara en låt som man blir laddad av. Jag får nog fnula på den frågan lite granna.

Hittade en rolig sida. Den är nog dock inte tänkt att vara rolig. Jag kanske är lite intolerant nu men fundamentalister är ju som de är. Ofta intoleranta till exempel. Så jag och fundamentalisterna sitter kanske i samma båt. Och har man tagit Fan i båten så får man ro honom i land. Vad jag nu vill ha sagt med det.

Krompa (Robert Kronberg) är på tv just nu. Han är härlig, på sitt egna lilla sätt. Mitt hjärta blir alldeles varmt inombords när jag tänker på när han vann inomhus-em guld. Tuffingen Krompa kunde inte genomföra intervjun för han grät som ett litet barn. Det var så långt ifrån krokodiltårar man kan komma. Alla barriärer brast.

Nu skall jag nog titta på "Timmarna". Den skall vara bra...vi får se.

Inga kommentarer: