tisdag 30 januari 2007

"Before I go to sleep and focus on the day that's been"

Citatet i titeln är från Kate Bush och "The man with the child in his eyes". Kate Bush är min favoritartist. Elle est super!

Idag har jag varit till skolan på föreläsning mellan 10-12. Föreläsningen var lite utav en inledning till det moment vi skall syssla med på religionshistorien; fornskandinavisk religion. Asatro och sådär, vilket är intressant och allmänbildande. Föreläsaren var dessutom väldigt bra och det är alltid ett stort plus.

Jag befarade att jag skulle hamna mittemellan två gäng (se tidigare post). Det verkar inte bli fallet. Jag tror att jag är en tillräcklig knutpunkt för att få ihop det till ett gäng. Det är kul att gå till skolan för jag är väldigt nöjd med de klasskamrater som jag har umgåtts med. Det är något som betyder mycket för mig.

Kristina; jag är lite "intrigued by" henne. Hon är en kulturmänniska som verkar läsa mycket men samtidigt har hon deklarerat att hon gillar sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. En ovanlig kombination. Dessutom är hon smart, rolig och trevlig. Daniel är en bra och rolig kille med hjärtat på rätta stället. Hon som jag inte kan namnet på (fortfarande) blommar mer och mer för varje dag. Jonna är söt i ordets alla bemärkelser vilket, till exempel, implicerar att hon är trevlig.

Jonnas favoritfärg är grön. Det är lite ovanligt sådär. Grönt är även min fars favoritfärg. Min favoritfärg är blå när det gäller färgen i sig själv och röd när det gäller färg på saker. Det var Johan som först introducerade tankesättet att man kan skilja dessa två kategorier åt, när man svarar på frågan om vilken favoritfärg man har.

Efter skolan drog jag till Johan där vi spelade internatskolespelet. Limpan anslöt efter ett tag. Runt en sjutiden drog vi vidare till Limpan där vi spelade "Football Manager" (ett dataspel, du kanske kan gissa vad det går ut på) och åt ballerina minimuffins samt blåbärspaj med vaniljglass. Mmm. Jag ber om ursäkt för allt name-droppande. Limpan är främst en kompis till Johan, men kanske från och med idag skulle jag nog betrakta honom även som min kompis. Inte för att vi har varit ovänner förut men vi har kanske inte känt varandra så bra.

Jag gick hem och började skriva detta. Jag går inte i skolan imorgon. Det är lite tråkigt för då kommer jag ju inte att få träffa mina kära klasskamrater. Imorgon skall jag försöka läsa det jag bör ha läst tills på Onsdag, vilket till exempel innefattar en del ur den poetiska eddan; voluspá (völvans spådom).

Nu skall jag nog lägga mig och stillsamt sussa in och kanske drömma en dröm om min favoritbarnprogramledare.

Inga kommentarer: