onsdag 28 mars 2007

3 önskningar

1. Jag önskar att jag alltid var lycklig (vilket implicerar evigt liv).
2. Jag önskar att alla andra också var lyckliga för evigt.
3. Jag önskar att det inte fanns något dåligt här i världen.

Jag misstänker att mina önskningar inte kommer att infrias på ett tag. Typiskt! Just typiskt de där omöjliga önskningarna att inte infrias. Jag sitter här och funderar på en realistisk lista. Jag kommer inte på något bra. Jag skulle vilja ha en flickvän som jag älskar och som älskar mig. Hon får gärna vara lika bra som Josefin Nordstierna. Men det skulle liksom inte...hmm. Jag sitter här och funderar på om jag idealiserar kärleken och tror att allting bara blir bra om jag bara finner den. Dessutom tangerar önskningen omöjlighetslistan, åtminstone känns det så ibland.

Jag skulle nog också vilja ha en ny dator. Men det är också orealistiskt på ett sätt, visst jag skulle kanske ha råd med en men alternativkostnaden skulle bli ganska dyr. Dessutom så klarar jag mig bra med den jag har. Jag skulle vilja ha en triangel. Då syftar jag på det fantastiska instrumentet. Det är en realistisk önskning. Jag skall köpa mig en triangel snart tror jag. Jag skulle också vilja ha en bra mikrofon. Det är också ganska realistiskt. Slutligen skulle jag vilja ha ett par röda lackskor i herrmodell och storlek 42-43. Det är tydligen en helt orealistisk önskning.

Var på föreläsning idag. Vi har en skön tysk som föreläsare. Alltid bra. Han har hittils föreläst om hinduism. Jag blir sugen på att åka till Indien. Faktum är att en sådan resa är en smula planerad av mig, Johan och Anders. Hoppas det blir av. Någon gång i sommar blir det i så fall.

Jag var över till Johan framåt kvällen, vi spelade lite tv-spel och sen tittade vi på fotboll. Sverige förlorade. Vi är sämst.

Nu skall jag nog gå och lägga mig. God natt världen, låt oss hoppas att morgondagen blir den där stora dagen som vi alla har väntat på!

Inga kommentarer: