söndag 25 mars 2007

En fri man

Det är vad jag är. Efter intensivt pluggande den senaste tiden skrev jag klockan 09:00 en tenta i Lördags. Det är lite onaturligt att skriva tentor på Lördagar kan man tycka. Men för mig spelar det inte så stor roll, det är ingen direkt skillnad på helg- och vardag i mitt liv. Hur fasen gick det då? Jo, det skall jag berätta: Det gick bra tyckte jag. Det blir nog ingen omtenta iaf.

Jag gick ifrån tentan samtidigt som en dansk i vår klass. Vi gick och snackade med varandra på vägen hem (vi bor, tydligen, inte så långt ifrån varann). Han var trevlig, danskjäveln. Jag har inte snackt med honom förr direkt. Jag är för övrigt en fjärdedels dansk minsann.

När jag kom hem spelade jag lite dataspel utan dåligt samvete. Sen drog jag till Johan och spelade lite tv-spel, även det utan dåligt samvete. Det visade sig att Johans kompis Anders, från Stockholm, skulle komma och hälsa på. Vi gick ner till stationen för att möta honom, men innan dess svängde vi förbi systemet för att köpa öl. Jag lät Johan och Mårten, som följde med, bestämma vad jag skulle ha för öl. Johan och Mårten kan det där med öl. Mårten går till exempel en bryggarutbildning och kan brygga gott öl. Det är en häftig skill. Vi snackade lite om skapelsemyter på vägen ner till stan och Johan konstaterade att det är en häftig skill att kunna skapa världen. Jag höll med.

Väl nere vid stationen skymtades snart den långe Anders med sitt burriga hår. Han är väldigt lång Anders, eller åtminstone tillräckligt lång för att få mina 182 cm att kännas väldigt kort. Jag hade bara träffat Anders en gång tidigare och det var inte under en så lång stund. Igår tillbringade jag mer tid med Anders och han bara växte och växte, inte på längden dock...eller...det vette fan. Anders är hur bra som helst och vi connectade en del, jag skulle nog kunna kalla Anders för kompis vid det här laget. Det kan ha med alkohol att göra, men när vi träffades igår så var det med en handskakning och när vi idag skiljdes åt så var det med en rejäl kram.

Efter att vi hade mött upp med Anders så gick vi fyra och tog en kaffe. Anders berättade om sin vecka i Rio de Janeiro som han hade varit iväg på sen sist Johan, Mårten och jag hade träffat honom. Anders är väldigt bra på att berätta om saker. Sen gick vi hem till Johan och hängde, drack öl och spelade tv-spel. Bra gjort.

Runt en halvsju-tiden drog vi vidare till Lule-Daniel där det var en liten sammankomst. Vi åt tacos och Anders och en kille som heter John berättade historier. John berättade om sina äventyr som hockeyspelare. Han har spelat hockey i Nordamerika och typ hälften av Europas länder. John är en väldigt bra kille, väldigt schysst, generös och smart. När man först träffar honom så tror man instinktivt att han typ är en korkad actionhjälte, men väldigt snart försvinner den bilden. Anders berättade om sina äventyr som reklamfilmsmakare. Han jobbade nämligen som det i fyra år, fast nu jobbar han på Stockholms filmfestival.

Efter vi varit hos Lule-Daniel ett tag drog vi till Saluhallen för att partaja. Vid det här laget hade jag ganska ont i huvudet. Så jag drog hem lite före de andra, runt kvart över 1.

När jag kom hem så donade jag lite med Lunar Wars. Jag har blivit vald till ledare för en cirkel. En cirkel i det här fallet är en del av den allians som jag är med i; Paradoxia. Cirklarna finns till för att människor skall lära känna varandra, snarare än att man försöker lära känna alla 130 medlemmar på en gång. Dessutom skall de fungera som ett haven för nybörjare där de kan ställa frågor och så vidare till de som är mer erfarna. Jag håller på att försöka få min cirkel att bli mer aktiv så att den verkligen fungerar som det är tänkt att den skall fungera. Hittils så har det faktiskt fungerat ganska bra sen min insats igår natt. Nu gäller det bara att hålla igång så att cirkeln förblir aktiv. Jag gick och lade mig vid en 6-tiden (sommartid). Jag började titta på anime-filmen "Porco Rosso" och somnade ganska snart, den verkar rätt bra dock.

Jag vaknade runt en 11-tiden och snart ringde Johan och tyckte att jag skulle komma över och spela tv-spel med honom, Mårten och Anders. Så jag drog över till Johan (efter att jag hade satt på videon för att spela in skidstafetterna). Sen dess har jag varit hos Johan och spelat tv-spel och ätit pizza. Bra gjort.

Imorgon är det Måndag. Undrar vad jag skall göra då? Jag kanske skall gå ner på stan och köpa en födelsedagspresent till mamma som fyller år på Fredag. Jag kanske borde köpa något nytt klädesplagg åt mig själv. Jag skulle kanske vilja ha ett par nya skor. Någon schysst t-shirt eller dylikt också, med den antågande våren i åtanke.

På tisdag är det skola igen. Hoppas nästa delkurs är rolig. Eller åtminstone intressant.

Just precis nu känns det ganska bra, livet alltså. Och vi vet ju att: allt blir bättre!

Inga kommentarer: