tisdag 13 mars 2007

I havent bought a flower for some time

Jag gjorde en vers av låten och var rätt nöjd faktiskt. Sen gick jag och duschade och när jag spelade låten igen så visade det sig att jag hade glömt bort melodin. Det var rätt surt faktiskt.

Sen sist har jag varit hos Johan och spelat tv-spel. Det var bra gjort. Johan fyller år imorgon (eller idag, beroende på hur man ser på det). Det kan vara svårt att fylla år. Om man inte kan hantera att man blir äldre så är födelsedagar alltid förknippade med viss ångest. En dag skall jag vara så tillfreds med mig själv att jag tycker om födelsedagar och tycker att det är härligt att bli äldre och visare.

Jag lyssnar på "have you forgotten" med "Red House Painters". En låt så bra som någon.

Jag skulle vilja skriva hur jag känner. Men alla ord har redan blivit sagda. Jag vill ha någon att vara med, någon att krama. Jag vill ha någon att kasta mig utför stupet med, någon att älska. Samtidigt vet jag inte om jag är redo för det.

Det går ändå inte för jag är som en teflonpanna eller en våt badrumsvåg. Det är inte lätt att fånga mig. Det räcker inte att ta första steget, den som försöker fånga mig måste ta flera steg innan jag sakta börjar vandra mot henne. Det är inte många som tar de där extra stegen mot någon som inte möter henne. Varför ta flera steg mot någon som ändå verkar ganska ointresserad? Det är helt enkelt inte värt det.

Klockan börjar bli rätt mycket, men jag ids inte sova. Jag skall nog titta på en film.

Inga kommentarer: