söndag 18 mars 2007

Oh Lord!

Jag var på dop idag. Det var min fd. bonuskusins och en kompis till min storebrors barn som skulle döpas. Agnes heter barnet. Helt okay namn, men det är ju inte Ariadne.

Idag har jag plockat tre stycken fästingar från bus-Ing. Ett vårtecken så gott som något. Jag är inte så förtjust i fästingar. Det får antas att väldigt få människor är det.

Igår var jag (och Stefan) hem till våra kompisar Gutte och Marre som precis har flyttat. Det såg väldigt fint ut i huset. Inredningen var väldigt genomtänkt med färger och sådär. Jag misstänker att Marre har haft tämligen mycket inflytande. Jag gillar inte stereotyper särskilt mycket men Marre är en tjej-tjej och Gutte är en he-man. Gutte har ett stort och jättehäftigt svärd som han har köpt i Spanien. Jag frågade Gutte om det möjligtvis var det bästa han hade köpt någon gång. Han svarade att det förmodligen var så.

Jag är lite avundsjuk på Gutte och Marre som har varandra. Jag vill också ha någon som jag kan kyssa i nacken närhelst jag vill. Dessutom vill jag ha någon som jag kan skaffa barn med. Jag vill inte ha barn idag men någon gång i framtiden. Jag vill ha någon som jag kan jobba på att övertyga att om det blir en flicka så måste barnet heta Ariadne.

Söt-Helena Jonsson tog sin första världscupseger i skidskytte idag. Rätt åt henne.

Söt-Nicole Hosp vann den totala världscupen i alpint idag. Det var nog rätt åt henne.

Är det ytligt att favorisera idrottsutövare som är söta? Eller är det mänskligt? Det har blivit lite en del yta på senaste i den här bloggen. Jag är kanske hur ytlig som helst. Fast jag tror att jag ofta medvetet eller omedvetet väger in insidan i mina omdömen om personers utseende, åtminstone till en viss gräns. Lite som mrs. Bennet i "stolthet och fördom". Förutom att jag inte brukar premiera rikedom när det gäller mina åsikter om vem som är söt.

Jag föredrar söta människor före snygga människor. Det är en viss skillnad mellan de båda kategorierna. Vissa kan dock vara söt-snygga och det är nog det mest attraktiva. Jag tror att många snygga människor skulle kunna vara söt-snygga om de bara höll igen på snyggheten. Fast det är kanske inte så lätt för jag tror nog att många faktiskt vill vara snygga.

Jag vill inte vara snygg. Åtminstone inte snygg-snygg. Jag försöker hålla mig till ful-snygg. Det verkar säkrast.

Inga kommentarer: