tisdag 27 mars 2007

Early morning are you working?

Fast det är ju inte så tidigt egentligen. Det fanns en tid då jag helt naturligt brukade gå upp en sisådär sju på morgonen. De glada dagarna är förbi. Nu är jag trött som attans klockan sju.

Igår gick jag ner på stan. Jag kunde inte förmå mig att köpa något. Jag gick runt och kikade och blev helt alienerad och sur. Jag vill ha ett par röda lackskor. Hur svårt kan det vara? Så fort man går in i en skobutik så fullkomligen dränks man av röda lackskor, men bara av megatjejmodell. Jag är lite för konservativ för att bära tjejskor. Om det ens finns i min storlek. Fast det finns det säkert. Ty det finns så ofantligt många röda lackskor av tjejmodell. Johan som är infödd stockholmare och därmed hittar bra (i Stockholm) skall försöka hjälpa mig. Nån gång. För i Uppsala verkar det inte finnas några röda lackskor för herrar.

En annan sak som jag skulle vilja ha är en randig tröja med ränderna på längden. Men de är också väldigt få. Bleh.

Jag kom inte på något att köpa till mamma heller. Jag köpte inte ens kurslitteratur till kursen som börjar idag. Helt misslyckat. Jag är inte så förtjust i att gå runt och kika på saker utan att slå till. Hittar jag något jag gillar så slår jag till. Att gå som katten runt het gröt ligger inte för mig.

Igår kväll var jag till Johan och Mårten och hängde. Bra det.

Inga kommentarer: