måndag 12 mars 2007

Laban

Vad är syftet med serien Laban egentligen? Det är ju inte så att man skrattar ihjäl sig när man läser den. Den verkar heller inte ha något genomgående politiskt eller annat budskap. Det måste vara nån slags abstrakt meta-konst som jag inte har hjärnkapacitet nog att förstå.

I fredags fikade jag med mina klassisar. Vi satt och pratade och argumenterade om skillnaden mellan utrikes och inrikespolitik i kanske två timmar. Vi blev så engagerade att folk vände sig mot vårt håll och tittade. Det var roligt.

Sen gick jag hem till Johan och spelade tv-spel. Jag kom dit strax efter 16 och gick hem 7:45. Man kanske skulle kunna tro att jag var rätt så sugen på att sova efter en dylik session; men nej då. Jag sov inte på hela lördagen. Pappsen kom och hämtade mig och jag åkte hem till mor och far. På kvällen var hela familjen på 30-årskalas. Det var väldigt roligt.

Igår tittade jag en del på skidsport, åkte hem till Uppsala, gick till Johan och spelade tv-spel.

Jag skall inte gå i skolan på en vecka. Det är lite tråkigt tycker jag nog. Jag får se till att plugga en del så att jag slipper sitta och hetsplugga inför tentan som är om två veckor.

Nu tror jag att jag skall skriva en sjukt bra låt. Undra vad den skall handla om. [tid går] Jag skall kanske skriva något om Bellis blomsterhandel som ligger här nedanför. Jag skulle gärna köpa blommor åt någon.

Inga kommentarer: