lördag 21 april 2007

Anledningen till att jag är singel: skills

Jag har tittat på den eminenta filmen Napoleon Dynamite (igen). I filmen kommer det fram att tjejer bara vill ha pojkvänner som har bra skills. Tre exempel nämns i filmen: "Nunchuk-skills, bowhunting-skills [och] computer hacking-skills". Jag har inte de skillsen, tyvärr. Vid närmare eftertanke så har jag inte särskilt många bra skills, jag kommer faktiskt inte på någon.

Appråpå skills kom jag och Johan fram till att skillen att vara bra på att fiska i FFXII är en skill av samma dignitet som skillen att kunna skapa världen.

Idag har jag varit i Gävle och sjungit med kören på tågmuseét som finns där. Det var kul. På vägen hem (med tåg) satt jag och mamma bredvid en söt tjej och hennes mamma. De var från stockholmsdelen av kören. Hon frågade sin mamma om hon inte hade nå' godis. Det hade inte mamman så då bjöd jag henne på en vick(s).

Jag tycker det är jobbigt när man träffar tjejer som man blir lite kär i och som man vet att man aldrig kommer att träffa igen. Det känns så definitivt att man har försuttit som lilla chans.

I och för sig vet jag att jag ändå inte har någon chans, jag har ju inte några bra skills. Men man kan väl få lura någon stackars flicka? Det har jag ju gjort förr.

Jag får jobba på med triangeln. Triangel-skills borde väl nästan vara lika bra som nunchuk-skills.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni var jättebra! Härlig kör, synd bara att vi i publiken var färre än själva kören!

Anonym sa...

Haha, Napoleon Dynamite är ju så fruktansvärt rolig. Älskar när Kip sjunger på bröllopet, det kan mycket väl vara den sämsta låt som någonsin skrivits!

blirger sa...

Tack Annah, ja...publiken liksom försvann när publiken blev kören=)

lisa>>>Den är hur bra som helst. Dock vill inte jag sitta och döma kip. och förresten: "There's no way you can know that!" som kip säger el. dyl. när napoleon tycker att farbrorns film är sämst.

Anonym sa...

Jag vet inte om du behöver men jag kan tipsa om att skapa ett gratis konto på http://www.singelhuset.se och sedan använda Kampanjkod event06 vilket ger fullt medlemskap i

30 glada dagar. Du kan sprida koden till hur många som helst och på så sätt hjälpa de andra ca 15000 singlar som än så länge söker

friskt inne i http://www.singelhuset.se.

Det är helt gratis i 30 dagar, vi ordnar även 1 år gratis förlängning till de som utför en lite undersökning. Det går att radera sin

profil närsomhelst om Singelhuset inte lever upp till förväntningarna.


Lycka Till!