lördag 14 april 2007

Ett livsmål har uppfyllts!

Jag ringde till Johan i förmiddags. Han tyckte att vi skulle gå ut och glassa på stan. Det är nämligen väldigt fint väder idag. Jag var inte den som var den. Vi gick ner på stan och utan ärende så tyckte jag att vi skulle passa på att kika efter en triangel (istrumentet).

Vi listade kryddor:

snällast (top 3):
3. kommer inte ihåg
2. kanel
1. vanilj

elakast (top1):
1. bittermandel

Johan var med i matchen. Vi gick till musikbörsen, där verkade det inte finnas någon triangel. Så då gick vi till Ramus musik. Herren som sålde saker hade förmodligen ätit mycket bittermandel. Han var väldigt bister nämligen. MEN det fanns trianglar att köpa där. Så då köpte jag en, yihoo! Jag är nu en stolt ägare av en triangel, världens kanske bautahäftigaste instrument. Ett musikaliskt vapen så gott som något. Väldigt kraftfullt och väldigt farligt. Sen åt vi varsin pizza och gick hem.

Jag skall medverka i "Talang 2008" med min triangel tror jag.

Det är sisåhär att jag borde plugga. Så när jag kom hem började jag spela en massa musik, till exempel på min bra häftiga triangel. Efter att ha gjort det så fortsatte jag på den musikaliska banan och stämde en ölflaska. Jag har funderat på att börja spela på ölflaskor ett tag och idag provade jag.

Det är lite knixigt att få ton i dem tycker jag, precis som med panflöjter. Jag kan inte spela panflöjt för jag har så svårt att få ton i dem. Jag tänker därmed aldrig skaffa en panflöjt - i protest!

Det är också lite knixigt att stämma eftersom man måste ha rätt mängd vätska i ölflaskorna. Jag stämde med vatten. Det verkade lättast, dessutom hade jag inga fulla ölflaskor. Det gick nästan till slut. Det blev inte helt rent men tillräckligt nära tyckte jag.

Ikväll kommer Stefan och då skall vi gå ut på v-dala och jag skall skaffa mig en ny flickvän. Fast bergis inte. Men vi kanske kommer att ha kul ändå. Johan skall jobba den stackarn.

Glöm inte att musik skall byggas utav glädje, och enligt hållfasthetslära är trianglar väldigt stadiga, så bygg musik på triangeln. Det tjänar du och världen på!

Inga kommentarer: