fredag 13 april 2007

Inget blir bättre & hästskor to the people

Jag formulerade för några år sedan ett tanke-experiment: "Det är en tidig höstmorgon och en fågel flyger över vidderna. Tänker fågeln 'Vad underbart det är att flyga och vara fri!' eller tänker fågeln 'Fan vad kallt det är!' ." Svaret borde rimligtvis vara det andra alternativet. Grejen med det här är att man inte är särskilt mycket gladare eller ledsnare av att ha saker eller att inte ha saker. Till en början kanske, men sen stabiliseras lyckonivån. Implikationerna av det här är typ, du behöver inte bli rik, men samtidigt också det är skitsamma om du ger till välgörenhet. Jag tror att ovanstående är sant, men jag förfäras över att det vore skitsamma huruvida du ger till välgörenhet eller inte. Förmodligen går det att stuva om eller lägga till så att det inte följer.

Idag har jag sprayat en gammal rostig hästsko svart - såklart. Det är sånt man håller på med om dagarna. Jag skall nämligen hänga upp en hästsko ovanför min dörr. Man vill banne mig ha sig en hästsko ovanför sin dörr. Bra häftigt, som Gutte skulle ha sagt. Idag är det ju Fredagen den trettonde så det kanske är bra att jag har hållt på och grejat med en hästsko.

Jag är inte så jättevidskeplig, men om jag kan så undviker jag oturgrejor. Man vill ju inte chansa.

På senaste har jag varit hemma hos mor och far. Jag har hängt och hjälpt dem med lite dittan och dattan på farmen.

Häromsistens drömde jag en sak. Det var en mysdröm snarare än en sexdröm. Jag drömde att låg och mös med mitt ex, Jill. Jag stoppade ett finger innanför hennes BH och strök ett finger längs kanten av hennes nipplis. Sen vaknade jag. Då visade det sig att jag låg bredvid en annan tjej, som sov, och som jag inte riktigt hade mandat för att fingra på hennes tuttisar. Jag blev lite förskräckt och undrade om hon hade märkt något. Då vaknade jag. Jag tittade ner på min hand och den var tom. Det märkliga med den här drömmen, förutom att jag vaknade två gånger, var att känslan i min fingertopp var så oerhört verklig. Det kändes verkligen som att jag hade strukit fingret längs kanten på någons nipplis. Jag kan ha tagit på mig själv, men jag tror inte det.

[...]

Nu har jag hängt upp min totalhäftiga hästsko ovanför min dörr. Och gått ut och beundrat den två gånger. Bra häftig hästsko. Det ser ut som att man skall in i ett stall eller nåt. Det är dessutom en väldigt stor hästsko, ingen mesig ponnyhästsko här inte!

Då var det avklarat. Jag har dock en väldigt kal vägg, ovanför min säng, som jag skulle behöva göra något med. I little miss sunshine har sonen i familjen ett apstort porträtt av Nietschze (undra om jag stavade rätt, jag orkar inte kolla upp). Ett sånt skulle jag också vilja ha, fast kanske inte med Nietschze på. Ponera detta: En vitt tyg med ett porträtt av Kate Bush på, i rött. Det vill säga porträttet skall bara vara skapat i röd färg, inte med olika färger. mMm. Det vore ball.

Jag gillar när lite äldre människor försöker vara häftiga när de pratar med ungdomar och använder ordet ball. Trots att de istället, kanske, borde säga ballt. Har folk någonsin sagt så? Det tycker jag är ball.

Johan har varit exceptionellt oåtkomlig idag. Hmm. Tråkigt.

Inga kommentarer: