fredag 27 april 2007

Makt

Det är lustigt att de där små sakerna kan ha sådan oerhörd makt över sådana som jag. De kan hugga mig i ryggen, förnedra mig, göra vad de vill med mig. Jag lyder deras minsta vink. Allt jag önskar är att tillfredsställa. Jag har ingen ryggrad. Jag har ingen stolthet. Jag mår dåligt och gråter. Men världen är allt jag har och världen är en liten sak med oerhörd makt.

Idag har jag inte pluggat till tentan - av princip! Jag har spelat musik och dataspel istället. Klockan fyra hade jag tenta. Den var apsvår. Det är ytterst tveksamt om jag klarar den. Jag tror inte så många andra klarar den heller.

Jag satt bredvid en söt tjej i tentasalen. Tentasalar är fantastiskt dåliga raggningsställen. Inte för att något existerande ställe är bra raggningställe för mig. Jag kan inte ragga. Jag kan kanske flörta lite granna, men mer än så kan jag inte.

När jag gick hem kände jag mig rätt värdelös, sådär som man kan göra ibland. Jag gick genom ekonomikumparken och såg alla glada människor samtidigt som jag nynnade på en musikallåt som heter "People". Jag kommer inte ihåg ifrån vilken musikal den är och jag kommer bara ihåg en textrad "I'm not lucky as people", så den textraden nynnade jag på. En enkel men bra textrad.

Sen gick jag till upplands nation och drack öl och kastade dart med Johan, Limpan och Mange. Vid niotiden gick jag hem. Jag tänkte kika in på ica för att köpa sourcream & onion men på vägen hägrade Johannesgrillen. Så då stannade jag och köpte med mig en pizza istället.

Över och ut!

Inga kommentarer: