torsdag 19 april 2007

The green on the gray

Under the ivy - Kate Bush

Folk som springer på stan. De springer aldrig. De joggar bara. Detta är naturligtvis för att de har bråttom. Men de vill ju inte se alltför töntiga ut och därför joggar de bara. Det ödesdigra resultatet är att de ser töntiga ut. Jag skulle vilja se att de tog ut stegen och sprang, det skulle vara fint. Människor som kan springa gör det väldigt vackert tycker jag.

Top3 mänskliga gångarter:

Sämst: Jogging

3. Passgång
2. Gång
1. Springning(Språng?)

Igår så pluggade jag faktiskt en hel del. Sen på kvällen var jag över till Johan en sväng och spelade FFXII.

Idag har jag städat, yihoo. Sen har jag varit ner på stan och fikat med Jonna och Stina. Det var trevligt. Jag åt en passionscheesecake. Den var god naturligtvis. Vi pratade faktiskt en hel del om listor. Vi gjorde så pass många listor att jag nog inte ids ta upp alla här. Den intressantaste listan var nog dock listformat-listan. Här är min:

top 3 listformat:

3. top 2 lista
2. top 1 lista
1. top 3 lista + en bottenplats

Från början tyckte jag att top 1 listan var bäst men jag blev övertalad av Stina och Jonna. Den ultimata listan har därmed 3 top entries och en sämstaplacering. Problemet med detta listformat är att det är klurigt att fundera ut i vilken ordning man skall säga listan. Klimax på listan är ju naturligtvis plats nummer 1. Det som är nästbäst är ju dock sämstaplatsen. Man skulle kunna säga den före förstaplatsen men det blir lite konstigt. Problemet förblir olöst.

Efter vi hade fikat gick vi till pressbyrån för att kika på magasin. Magasin är bra grejer, jag konsumerar inte särskilt mycket magasin förutom tv- och dataspelsmagasin. Lite tråkigt.

Här är jag nu. Imorse regnade det, mitt på dan var det fint väder. Nu regnar det igen. Jag gillar regn en massa. Färgerna blir så vackra. Speciellt om man bor i skogen och det bara är grönt och grått. Jag bor ju i stadsmiljö, nuförtiden, så jag går lite miste om det där vackra då. Men det är fortfarande ganska vackert. Jag fortfarande om regn. Problemet är bara att man vill mysa, och om man inte har någon att mysa med så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar jogga eftersom jag av erfarenhet insett att jag inte orkar hela vägen om jag tar ut stegen och springer ordentligt, då jag ofta har en bit att lägga bakom mig. Annars skulle jag ju inte behöva jogga/springa.

blirger sa...

Äh, snack. Det beror ju på hur man joggar också. Om man ligger i gränslandet mellan joggning och löpning så är det okay men om man joggar så att det typ går lika snabbt att gå så är det ju inte så snyggt.