fredag 6 april 2007

Your vampire tooth, your little truth, your tiny lies

Nick Cave - Lament. Bra låt. Jill hade en vampyrtand. Vampyris hette den. Men låt oss lämna det ämnet.

Igår kväll så var jag först och körade och sen var jag på inflyttningfest hos Spader och Marte. Spader är en gammal kompis till mig, genom Linus. Jag köpte en mysfilt till dem i inflyttningspresent. Det gjorde jag bra. Filtar är typ bäst i hela stora världen. Speciellt om man har någon att mysa med under dem, filtjävlarna.

Marte är från Norge, vilket ju är väldigt exotiskt förstås. Till exempel talar de ett språk som är lite lurigt att förstå. Jag var i Norge en gång. Där var det väldigt mycket snö och en massa backar som folk åkte skidor och sånt i. Dom kan dom norrmännen.

På festen så fanns det två faktioner: datakillarna och sjukskötersketjejerna. Jag var väl någonstans mittemellan som lärarstudent. Det roligaste på festen var en tjej som sa detta (el. dyl.): "Jag har alltid velat vara pryd". Det var det enda orden jag hörde och utan kontexten tyckte jag att det lät väldigt roligt. En tjej sa att jag hade fina glasögon och fick bifall av en annan tjej. Jag blev glad för det var första gången någon har sagt det utan att vara moraliskt betvingad att säga det.

Idag har jag inte gjort mycket. Det känns som att jag bor i en spökstad. Vad gör folk egentligen? Vem bryr sig om påsk egentligen? Religiösa fundamentalister hela bunten.

Jag kanske ska åka till Kina istället för Indien. Det är bergis många kineser och kommunister där. Jag vet inte vilket som är bäst. Kineserna har tydligen bra murare. Till och med bättre än gotlänningarna.

Nu skall jag nog kika på så skall det låta. Det gör jag banne mig rätt i!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har hört att dom gör helt sjukt coola klockor i kina, med en mao som vinkar lite för varje sekund. Såvitt jag vet så saknar dom en mao i indien, och bör därför inte kunna hävda sig lika starkt på klockmarknaden.

ett starkt argument för kina.

blirger sa...

Det var ett argument så gott som något!

vad häftigt=)

Anonym sa...

Jag trodde muppsala var fullt av fundamentalister. Livets ord-figurer, pingstkyrken och tydligen även folk som dyrkar mysfiltar :)

blirger sa...

Mysfiltar är väl värda att dyrka tycker jag nog. Även om jag inte skulle säga att just jag dyrkar mysfiltar. Jag tycker väldigt mycket om dom dock.