söndag 11 maj 2008

Det regnar nästan

Något som ju förstås är helt underbart. Finns det något jag tycker om här i världen så är det regn. Jag är lite sugen på att gå ut i t-shirt och bara vara. Du och jag regnet.

Sen sist har jag och Linnéa sett på den tackiga 60-tals-science-fiction-filmen "Barbarella". En fantastisk film på många sätt, jag vet inte om den är speciellt bra men det är något visst med den. Mycket sex och sexuella anspelningar. Och science-fiction, såsom den såg mot slutet av 60-talet.

Igår grillade vi samt gick ut och dansade. Bra gjort naturligtvis.

I fredags var jag på födelsedagskalas hos Hedda. Det var bra det.

Idag tittade jag och Linnéa på ett avsnitt av "inför eurovision song contest". Jag har länge sagt det och jag blir allt säkrare på att Belgiens bidrag är helt överlägset. Om någon påstår något annat så beror det på antingen okunskap eller undermålig smak.

Linnéa drog hem och målade. Så jag tog tag i mina kreativa imperativ och jobbade lite på min nya hit.

Sen drog jag till Nicke och såg på filmen "the bucket list" eller vad den nu heter. En väldigt bra film i vilket fall som helst.

Nu kom Ingrid, så jag ska sluta blogga. Hare bäst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tanke 1:
om du gjorde karriär inom hiphopen istället för som mur-trubadur skulle du kunna kalla dig "da blirg".

tanke 2:
att kolla på inför schalger är fint. det har jag också gjort. men jag minns inte belgien? tyder det på dålig smak. jag minns ukraina. de är alltid bäst, oavsett smak. det är skönt med säkra kort.

tanke 3:
har tänkt på joggare idag. men den tanken är inte så intressant, så den delar jag inte med mig av.

tanke 4:
science fiction!
jag har länge varit sugen på att se b-sciencefiction. barbarella minsann. den kände jag inte till. men jag har hört talas om plan 9 (7?) from outer (?) (out of?) space. den vill jag se.

tanke 5:
det är hög tid att sova. högtid.

Anonym sa...

1. Ja. Och I frankrike är jag känd som Le blirg. För övrigt.

2. Hur kan du inte minnas belgien? Det tyder på dålig smak, frågan är bara om det avspeglar verkligheten eller om tydningen är missvisande. Jag tror att du kanske bara nickade till när det var belgien.

3. Vilket gjorde tanken mycket mer intressant. Hemligheter är ju alltid intressanta, åtminstone tills de upphör att vara hemligheter.

4. Ja, det är väl den från den där regissören som är helt sämst. Jag vill nog också se den.

5. Det har du fötjänat. Både sovandet och högtiden.