måndag 19 maj 2008

Titeln avslöjar allt

Jag fångades lite utav H&M-reklamen. Eller nja, låten i den. Tack gud för reklammusik.se. Det visade sig vara Keren Ann. Jag blev inte så förvånad. Jag har bara lyssnat på en Keren Ann skiva (not going anywhere) men den skivan är väldigt bra. Tydligen skall, åtminstone, hennes tidigare skivor vara ganska annorlunda. Men vad vet jag. Låten i reklamen heter iaf "lay your head down".

Den här veckan har jag mycket planerat. Mycket tv-tittande planerat till och med. Varav eurovision består av 3 fjärdedelar av det planerade. Den resterande fjärdedelen är bonde söker fru som finns tillgängligt för avnjutande på onsdag. Bonde söker fru alltså, man har ju saknat det. Fast det börjar ju inte på riktigt, riktigt än. Det blir väl i höst någon gång. Kan jag tänka.

"Lay your head down in my arms". Det är något med armar. De är förträffligt bra att ha när man skall krama på någon. Till exempel. På:et är för övrigt avsiktligt. Jag gillar att säga att jag vill krama lite på någon. Jag brukar till exempel säga det till Linnéa, när hon är närvarande och jag när jag vill det. Meningen får en lite annorlunda betydelse, det är som att ena parten är passiv. Ungefär som när ett litet barn kramar (och kanske gömmer sig lite bakom) en förälders ben. Skillnaden i själva handligen är att man enbart ger en kram. Fast alltsom oftast kan det väl tänkas bli så att man blir lite kramad tillbaks när man kramar på någon.

Jag har knappt spelat någon musik idag. Förutom när Jag, Ingrid och Carolina sjöng "fader Abraham". Då spelade jag gitarr. Johan var också närvarande men han gick och diskade när vi började sjunga. Inte too cool for school men väl too cool for "father Abraham".

Äh.

Hare kaninkanon!

Inga kommentarer: