fredag 2 maj 2008

En lite konstig dag

Inte för att det har hänt så särskilt konstiga saker eller så. Men den har gått fort och jag vet inte riktigt var jag har den.

Johan ringde på morgonkvisten och tyckte att jag skulle hänga med på brunch. Jag är inte den som är den. Det var jag, Johan, Mårten, Anders och Ingrid. Efter en smula kringvandrande hamnade vi på storken vid stora torget. Jag åt en brie/salami, om nån undrade.

Linnéa ringde medan vi satt och åt. Hon, Linnéas mamma och Anna skulle åka till Bror Hjorts hus och se på Tove Janssonutställningen och undrade om jag ville med. Anders åkte hem, dock inte på grund av en aversion mot mumintroll. Mårten, Johan och Ingrid följde med mig till utställningen och vi hann dit en stund före Linnéa och de andra.

Vi avnjöt utställningen. Det var lite roliga grejer och det var lagom mycket att titta på. Bra det. Efteråt kom vi på att vi skulle se på film allihopa, förutom Linnéas mamma som åkte hem. Mårten avvek senare också.

Vi hyrde en film på folkes och gick hem till mig och kikade på den. Valet föll på "Tillsammans är man mindre ensam". Ingen av oss hade sett den tidigare vilket ju är en bra grej. Jag har tänkt se den ända sen den kom ut men det har liksom aldrig blivit av. Den fick ganska sval kritik om jag minns rätt, men jag tyckte den var bra. En söt feel-goodfilm. Sånt gillar jag. Man vill ju må bra. Även om jag kan tycka om tunga eller svåra filmer så är det ganska sällan jag är sugen på att se dem. Man vill ju må bra.

---

Det är nattliv på tv. Jag tittar inte så aktivt på det. Det är lite okay att inte kunna ett svar på de pussel som erbjuds i programmet. Men jag blir så frustrerad av de människor som ringer in utan en kvalificerad gissning. Just nu är temat "djur" ordet som söks är katt****. Den första som ringde in gissade på kattuggla. Det är ingen bra gissning alltså.

---

Efter vi hade sett på filmen gick vi och hämtade johans boule-bollar. Sedan spelade vi (surprise, surprise!) boule. Johan vann. Vi misstänkte honom starkt för kardinalsynden tjyvövning.

Eftersom vi hade varit sugna på pannkakor hela dagen gick vi hem till mig och gjorde sådana. Förutom Ingrid som drog hem till sitt föräldrahem.

Vi tittade, efter att vi hade ätit, på tv. Linnéa och Anna drog hem till Linnéa och jag och Johan spelade det utmärkta dataspelet Arcanum en stund, tills Johan blev för trött och gick hem.

Ganska så många aktiviteter under dagens gång, kanske därför dagen har känts lite konstig.

Tjipp!

Inga kommentarer: