onsdag 21 maj 2008

Idiotichock

Det måste helt enkelt ha varit så att de var så säkra på att Belgien och Ishtar skulle gå vidare, så de kunde rösta på sina andrahandsfavoriter. Så tänkte de; röstarna; idioterna. Som av en händelse så sabbade de finalen på så sätt att de bästa bidraget inte är med och tävlar där. Det blir helt enkelt inte en rättvist. Finalen kommer att gå ut på att kora eurovisionsschlagerfestivalens näst bästa låt. Alla vet det. Lite tråkigt.

Kanske borde leadsångartjejen i belgien haft den helröda klänningen på sig (som hon hade i de nationella tävlingarna) istället för den vitröda klänningen hon hade på sig.

Men! BH och Laka gick vidare med sin låt pokusaj, det var väl för väl. De hade tema "tvätt" i sitt framförande. De verkar variera sina framträdanden, vilket ju naturligtvis är roligt. Jag hoppas att de hittar på något nytt till finalen. Och de där kläderna han hade på sig. Bra kläder, riktigt bra.

Kristian Luuk var också bra.

För övrigt är jag ofantligt nöjd att vedervärdiga Irland inte gick vidare.

Hare Kaninkanon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar bosniens låt! Jag blir lite glad och känner mig lycklig när jag hör den, den är så liksom fri! Om man kan säga så om en sång. Att det är en fri sång.

Dessutom är jag lite kär i tjejen. Hon kan, jämte tina karol (och nixon), vara det sötaste jag nånsin sett.

Nu när jag läser vad jag skrivit så vet jag inte längre vad jag menar med att det är en fri sång. Jag måste lyssna och tänka efter.

Nu har jag lyssnar och tänkt efter. Och den låter som frihet känns tror jag, som när man hoppar från något men man inte har landat än. Stunden i luften. Så låter den. En bra låt! Heja!

blirger sa...

Åh, jag håller med. Precis så låter den. Eller som när man är mitt i en rörelse. Tänk att man skall sträcka upp handen högt och vinka. Låten är precis mitt i den rörelsen, innan man sträckt ut armen och öppnat handen och man vet fortfarande inte vad som skall hända. Eller nåt.