söndag 4 maj 2008

En fjäder i hatten

Jag skulle vilja skaffa en hatt och sedan ha en fjäder i den. En fjäder i hatten helt enkelt. Fast inte en sån från fåglar. Det vore väldans roligt.

Men ingen kan bära upp en hatt. Det har Johan berättat för mig. Jag håller nog med. Ingen kan bära upp en hatt. De enda gångerna man kan bära upp en hatt är när man spelar någon slags roll.

Jag skulle vilja ha en western-pianisthatt. Jag tror att de är ungefär som ett vanligt plommonstop fast kanske något högre. Om jag hade en wester-pianisthatt skulle jag ha den på mig när jag spelade en roll. Inte annars. För man kan inte bära upp en hatt.

Vi hade ett gig i bervaldshallen igår. Jag och mamma. Och en massa andra. Det var med alla-kan-sjunga-kören. Organisten som hade anlitats för syftet hade grått skägg och kaptenshatt. En så god organist som någon. Han bar upp hatten, men så spelade han också en roll. Organisterna är ju alltid bäst.

Jag vill ha ett nord electro. Jag är inte rik. Diskrepans.

Idag hoppas jag få avnjuta karate kid 1. Vi får se om Linnéa är upp för det. Hon har aldrig avnjutit karate kid 1. Synd och skam på torra land tycker jag. Jag tror att jag citerar karate kid minst en gång om dagen.

Inga kommentarer: