tisdag 13 maj 2008

Varm saft och sval honung

Okay, innan jag börjar blogga på allvar ska jag blanda saft och sätta den på värmning.

[...]

Nu har jag satt på saften. Undrar hur långt jag hinner skriva innan det är dags att hämta den. Jag lyssnar lite tyst på honey is cool. Tänk om man vore lika cool som honey is cool.

Jag spelade baby jane på gitarr två gånger tidigare idag. Jag gjorde den nog inte lika bra som honey is cool. Även om jag naturligtvis imbillade mig det. Tur att jag inte spelade in mig själv och lyssnade efter. Det är alltid lika deprimerande.

Jag har spelat in sång på min blivande hit. Det är alltid lika deprimerande. Men jag tror jag är något på spåren. Nu finns det orgel, hitarr, ukulele och sång på den. Det kanske räcker så. Bergis inte. För det blir så konstigt i mitten. Hur tänkte jag där? Det kanske går att fixa. Jag har lagt till två ord till texten dessutom. Båda orden har jag stulit från håkans kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Fast jag har översatt orden. Jag tror att de kommer att göra en hel del.

Undrar om min varma saft är varm. [...] Det var den inte. Den var het. Så pass het att den kokade. Varm saft påminner mig om lumpen när vi var ute i skogen och mös. Jag ska dricka icas blandsaft med svartvinbärssmak. Det är en bra saft det.

Jag gick i skolan idag. Vi hade två (!) föreläsningar. På samma dag. Man skulle nästan kunna tro att jag läser vid en institution som har försetts med ekonomiska resurser. Men så är väl inte fallet antar jag. Vi har ingenting imorgon till exempel. Fast å andra sidan ska vi ut och åka buss på onsdag. Jag har gjort det förr. Men jag frågade idag om jag fick följa med ändå. Det är ju trevligt att åka buss. Och dessutom ha en lärare som berättar saker medans man gör det.

Saften är fortfarande helt odrickbart het.

Jag är lite ensam idag. Som tur är har jag, som sagt haft två föreläsningar idag. Undrar hur det ska gå imorgon. Johan är i Malmö, Nicke jobbar och Linnéa jobbar ju också förstås. Linnéa kom aldrig och hälsade på mig idag, fast hon hade goda skäl. Så det är okay.

Det är skönt att vara ensam ett tag. Men när man har ledsnat på att spela musik och "heroes of might and magic III" så är det lätt hänt att man får lite ångest och blir lite depp.

Undrar vad Ingrid gör imorgon, man kanske ska chansa och ringa na. Na är helt överlägset att säga istället för henne. En stavelse och en stavelse med lite schvung i därtill. Måste man tillstå.

Fortfarande het. Det är jobbigt att bränna sig på tungan tycker jag. Den blir liksom så sträv och så tappar man smaken.

Nu brände jag mig lite på tungan. Vad klantigt. Precis när jag har skrivit att jag tycker det är jobbigt.

Såg på de tre sista avsnitten av klass 9a igår kväll. Påmindes om två anledningar till att bli lärare: kontakt och tårar. De är sammanlänkade. Jag vill gråta när mina elever går ut gymnasiet. Jag vill dessutom att de gråter. Men då måste man vara bra. Det vill jag vara, men just precis nu känner jag mig inte alls förberedd.

Det är drickbart men väldigt varmt. Jag satte lite i halsen också.

Nej, jag vill inte gå och lägga mig. Och varför skulle jag? Jag har ingen tid att passa imorgon.

Jag skulle vilja ha en hund i mitt lilla korridorsrum. Men inte en liten meshund. En mellanstor lagomhund. Det vore mysigt tider som dessa. Jag skulle kunna lägga mig och titta på tv medans den ligger vid mina knäveck och myser. Det vore nåt det.

Jag har fortfarande kvar av saften, och två låtar kvar på honey is cool playlisten. Men nu får det banne mig räcka. För den här gången.

Du är bäst, utifall du hade glömt det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade tänkt ut vad jag skulle skriva i min (den här) kommentar(en), men sedan tog det så långt tid innan kommentarfältet kom fram att jag har glömt det. Tror det var en rätt fånig uppmaning. Jo! nu kom jag på det. Jag tänkte säga att du kan börja spela civ istället. Dvs Civilization IV. Spelens spel.

blirger sa...

Jag spelar civ IV. När jag är hemma hos mor och far som har en dator där jag kan spela på stora banor. Min dator orkar bara med pyttebanor. Och jag håller med. Det är ett sjurackarns till bra spel.