lördag 17 maj 2008

Sviss, french and canadian

Jag glömde ju bort helt bort det franska bidraget som naturligtvis innehar tredjeplatsen på listan över de bästa eurovisionlåtarna (se nedan). Låten heter "Divine" och framförs av Sebastien Tellier. Ingen klassisk fransk ballad alltså. Jag tycker att det låter lite som sena beach boys. Väldigt bra låt anser jag. Lite utav en sommarhit.

Jag, Johan och Ingrid var hos Johan och åt marängsviss. Marängsviss är gott förstås. Vi hade nog en smula för mycket grädde i dock. Jag blev ganska tjock. Så även Johan och Ingrid. Vad är en sviss månntro?

Tidigare under dagen var jag på föreläsning. Yeah.

Jag och Johan spelade en rollercoaster tycoon 3. Yeah.

Sen marängsviss, kortspel och hockey. Yeah and Semi-yeah. Det gick inte riktigt så bra som jag kanske hoppades (ända tills det var 5 sekunder kvar) på. Kanadickerna vann med 5-4. Inte helt och hållet orättvist. Så det känns okay.

Den där franska filmen såg jag aldrig klart. Mest på grund utav att jag somnade. Som tur är började jag spela in när jag märkte att ögonlocken blev tunga. Jag har kikat lite på den idag. Den är skitbra. Dialogen är fantastisk, helt onaturligt - men fantastisk. Varannan mening skulle kunna vara ett citat. Det är en bra film helt enkelt...vi får se hur den slutar. I filmen finns det en man som säger en mening om dagen. Och denna mening säger han klockan 10 på förmiddagen. Det har han tydligen gjort sen hans fru lämnade honom för 7 år sedan. När han inte talar så tänker han på vad han skall säga för mening. Bara en sån sak.

En bra grej med rytmägg är att det är små grejor i dem som rasslar. Dessa små grejor gör att det inte är alltför svårt att ställa ägget med den vassa ändan neråt. Mitt röda lilla rytmägg står med vassa ändan nedåt på min tv. Och det ser ju lite coolt ut.

Nu ska jag nog avnjuta den sista biten av mannen på tåget. Au revoir, som de säger i Schweiz, Frankrike och Kanada.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viva la Fräns!
Ja,skål!

Jag när dessutom ett ondskefullt hopp om att Sverige ska komma ca sist. Det är ungefär vad de (vi) förtjänar...

blirger sa...

Fast jag håller inte med dig. Det är nämligen så att jag tycker att hero är rätt så okay, i sitt sammanhang. Och när det gäller eurovision så får man just se till sammanhanget. Kate Bush kommer förmodligen aldrig att delta i eurovision. Och inga andra heller som spelar i någon högre division. Även om Belgien och BH är där uppe och nosar.

Fast jag blir ju förstås ytterst besviken om sverige kommer före belgien, ännu mer om CP skulle gå och vinna.