onsdag 10 oktober 2007

En man i byrån

Gick till skolan. Och det var väl inget med det. Hursomhelst gav Carolina (med C) uttryck för en önskan att ha en människa i sin ficka som kunde göra olika saker. Detta fick mig naturligtvis att tänka på Lill Lindfors enastående låt "En man i byrån". När jag sedan frågade Carolina, Ingrid och Jenna om de hade hört den så hade ingen av dem gjort det. Vilken fantastisk skandal! Jag har förhoppningsvis rådit bot på saken genom att maila låten till dem.

Efter skolan åt jag, Ingrid och Jenna. Sen pluggade jag en stund. När jag kom hem städade jag och putsade mina skor. Ganska driftigt ändå. Efter en stund drog jag över till Johan där vi spelade tv-spel. Sen tittade vi på filmkrönikan.

När klockan slog åtta bönade och bad jag Johan om att få titta på bonde söker fru. Johan är emot bonde söker fru, och dylikt, men han gav med sig när mina tårkanaler började fyllas (not really).

Bonde söker fru alltså. Det är skiten. Jag blev lite kär i flera av tjejerna. Och det blev bönderna med. Bra för hjärtat är vad det är. Som jag sade till Johan: "det är något fantastiskt med när två människor kan träffas och bli kära i varandra". Johan fnös en smula och sade "du är en sån hopplös romantiker alltså Henke". Det är jag nog. Och jag trivs nog med det. Jag trivs med att känna en massa och försvinna bland molnen ibland.

Det är helt fantastiskt med besvarad kärlek. Obesvarad kärlek eller kärlek som det är okänt om den är besvarad är kanske inte lika fantastisk men fantastiskt fin på sitt sätt. Och vi behöver kärlek, speciellt i dessa tider när hösten tuffar på. Det kanske till och med snöar imorgon, enligt vädret. Därför är bonde söker fru så bra.

Jag tror att jag ligger i riskzonen att överanvända ordet fantastisk. Men å andra sidan är det ett bra ord.

Nu skall jag väl sova då.

2 kommentarer:

LadyC. sa...

Fick höra i går:
"You're so cute C... I wish I could have a miniture you and carry you around with me forever" Det var ju inte precis en man i byrån men det var den sötaste komplimang jag fått på en stund, så jag blev glad :)Jag tror det är viktigt att samla på komplimanger så här års. Rugg!
Har ju verkligen inget med ditt inlägg att göra.. men äh. Du skriver kul. Tittar in här lite då och då. Men det har du kanske redan fattat. :) Blablahblah..

Anonym sa...

Oj, tänk om man fick en sån komplimang! jag gillar särskilt biten "[...]carry you around with me[FOREVER]". Forever är ju ett sånt bra ord tycker jag. Att jag skriver kul var den sötaste komplimangen jag har fått på ett tag. Tror jag. Folk dräller för lite med komplimanger nuförtiden tycker jag. Eller det kanske bara är jag.

Men komplimangen har väl väldigt mycket med mitt inlägg att göra tycker jag nog.

Jag tycker att det är väldigt trevligt att du tittar in här lite då och då.

Välkommen!