söndag 21 oktober 2007

Making lasagna with me above the clouds

Lyssnar på några låtar från the knifes första skiva. En skiva som jag har återupptäckt en smula. Vissa av låtarna är väldigt väldigt bra måste jag säga. Särskilt "I just had to die".

Jag somnade någon gång före tolv igår natt. Jag vaknade igen någon gång efter klockan två av att mobilen ringde. Det var Johan som frågade om jag skulle ha en kebabrulle. Jag var bara lite den som är den för jag sa att jag hellre ville ha pizza. Johan hade varit på Norrlands och levt rövare. På vägen hem ville han såklart ha något att äta samt lite sällskap. Så då ringde han till mig. Jag tycker det var bra gjort.

När Johan kom efter ett tag så åt vi, lyssnade på musik och hängde. Efter ett tag blev Johan lite trött så han lade sig i min säng. Efter ytterligare ett tag blev det uppenbart att han inte ämnade förflytta sig från min säng, han var nämligen full och trött. Man vill ju vara en gracious host så jag accepterade mitt öde och tog fram en madrass, lade den på golvet och lade mig på den.

Sen tittade jag på tre filmer. Jag lyckades nämligen inte somna mer än bara några minuter då och då. Plötsligt var det morgon. Efter en del om och men drog vi till Johan och spelade tv-spel. Och det är vad jag har gjort tills nu. Jag har sovit kanske en halvtimme i Johans soffa under tv-spelssessionen. Jag misstänker att jag kan tänkas sova ganska gott i natt.

När vi gick till Johan pratade vi om hundar och han nämnde en hundras som såg ut som en björnar. Vi pratade lite om att ha en björn som husdjur. Tänk vad fantastisk mysigt det skulle vara att ha en stor grizzlybjörn som lufsar upp i sängen och myser ner medans man ligger där. En björn ska man ju ha som husdjur. Såklart.

Tänk om man fick en härlig tid. Som varade för evigt. Det vore väl härligt om något.

Inga kommentarer: