måndag 29 oktober 2007

Smooth operator

Åh, det var så bra. Lördagen. Jag samlade ihop gänget och pappa kom och hämtade oss och skjutsade oss till Gutte där vi repade som attans. Alla sex. På kvällen tänkte jag och Niklas köpa en present till Linus och Sabina som hade fyllt år och dessutom ska resa bort. Så de hade liksom en fest. Problemet var bara att alla affärer var stängda.

Då kom vi på (mest Niklas) att vi kunde spela in en kortfilm åt dem. Sagt och gjort så spånade vi på idéer på vägen hem. Sen duschade vi och gjorde oss i ordning. Sen började arbetet med kortfilmen där vi filmade och redigerade så fort vi kunde. Filmen handlade om att Linus skulle packa saker (för att resa) medans Sabina jobbade på caféet. Jag spelade Sabina och Niklas spelade sin storebror Linus. Den blev rätt bra faktiskt. Den är rolig om man känner Linus och Sabina för vi använde oss av deras uttryck. Jag tror att Linus och Sabina tyckte om den i alla fall.

Efter att ha vistats hos Linus ett tag bad jag Ingrid och Carolina att komma dit och hämta upp mig. Vi gick till Vedala och var framme runt 12. Sen dansade vi nästan oavbrutet tills ljuset tändes klockan 4 (sommartid). Flera andra klasskamrater var där och stämningen var på topp. Jag blev raggad på av en tjej men jag vågade inte ragga tillbaks. Dessutom blev jag nypen i tutten av en kille och i rumpan av en annan. Det e inte lätt o va snygg som jag brukar säga. Men vilken dans det var. Jag, Ingrid och Carolina och de andra höll igång som värst. Våran klassis dans-Karin var där. Hon är nog bäst på att dansa i klassen tror jag. En tjej som har fullständig kontroll över sitt dansgolv i alla avseenden. Hon sätter reglerna och det är bara för andra att följa dem.

Efter vi varit på Vedala gick vi hem till Ingrid som bjöd på té och mackor. Så satt vi där med värkande fötter och pratade om livets ting. Det var fint det. Jättesent, eller tidigt, gick jag hem och sov.

Jag ställde mobilen på ringning klockan 11. Jag var ju tvungen att skriva klart mitt PM som skulle vara inne klockan 14. Det sköna med det var att jag fick en bonustimme att skriva mitt PM på eftersom jag inte hade ställt om min mobil. Det gick.

Efter att jag, igår, hade skrivit klart mitt PM gick jag över till Johan och spelade tv-spel och sov. Egentligen var det tänkt att jag skulle gå och se kortfilmer men jag var för trött. Dock kom vi på att vi framåt kvällen skulle gå och se på bio. Så då gick jag och Johan och såg på ratatouille klockan 21. Sen gick jag hem och sov.

Idag har jag varit på seminarium. Efter seminariet gick jag och klippte mig. Det blev ungefär som jag hade tänkt klippa mig. Jag är rätt nöjd. Min frisyr är speciellt bra om man ser mig från sidan så att man ser min vänstra kind. Detta beror dels på min asymmetriska frisyrs utformning och de små lockar som jag har.

På Onsdag ska jag spela på Kalmars och på fredag har jag tenta. Vad lite jag kommer plugga till tentan.

Inga kommentarer: