lördag 20 oktober 2007

Hålligång

Idag har jag gjort en massa roliga saker.

Vid elva träffades vi ett gäng i klassen för att gå igenom seminariefrågorna. Vi blev nog lite visare. Efter vi hade blivit lite visare gick några av oss och åt på Värmlands nation. Där satt vi och åt och pratade en massa. Vi bestämde att vi skulle gå ut på ÖG på kvällen.

När jag kom hem var det egentligen tänkt att jag skulle börja på mitt PM. Det gjorde jag nästan, men ändå inte riktigt. Innan jag visste ordet av var det dags att åter gå ner på stan för att träffa Daniel och Jonna så att vi kunde fika tillsammans. Det gjorde vi, fikade alltså, jag åt en blåbärscheesecake med chokladglass till. Mumsfilibabba tyckte jag.

Under fikat diskuterade vi bland annat Heroes of Might and Magic serien. Ett samtalsämne så gott som något. Vi diskuterade också saker som gratis fika till de som hade bra diskussioner på caféerna och statlig folkkontroll genom doserande av signalsubstanser (att man till exempel kunde göra folk väldigt nöjda på valdagen och så vidare).

Sen drog jag hem och svidade om för kvällens baluns. Det var förhäng hemma hos Carolina. Deltagare var jag, Anna, Carolina och Ingrid. Vi drack vin och mös i allra största allmänhet. Sen drog vi till ÖG och dansade som attans. Vi har ett bra dansgäng going on måste jag säga. Och ett bra dansgäng är guld värt. Så är det bara. Under kvällen bestämde vi oss för att vi skulle göra ett uppträdande tillsammans på Värmlands när de kör "open mike".

Sen gick vi sakteliga hem. Vi lämnade Anna när vi gick förbi hennes hem. När vi kom till mitt hem bestämde vi oss för att gå hem till mig och lyssna på "you dont have to say you love me" med Dusty Springfield. Detta för att jag och Ingrid hade sjungit den en massa på vägen hem. Vi lyssnade på Dusty och lyssnade på lite annan musik och sådär.

En fantastisk dag måste jag säga. Imorgon är det PM som gäller. Antagligen en mindre fantastisk dag.

Inga kommentarer: