onsdag 12 september 2007

"Both my partners act like actors"

Jag har lyssnat på "There goes a tenner" med världens bästa Kate Bush. Det är en fantastisk låt. Som i så många andra Kate Bush-låtar är det en liten historia som berättas. Låten handlar om någon som skall göra ett inbrott på typ en bank och spränga ett kassaskåp. Det är fantastiskt ompa ompa-blås i låten dessutom. Hör den, eller kika på videon på youtube.

Idag har jag uträttat lite saker må jag säga. Jag har städat ur mina köksskåp ordentligt. Jag har varit och skrivit ut PM till seminariet som jag har på fredag. Dessutom har jag varit och hämtat ut boken som jag bokade på akademibokhandeln häromsistens.

Jag har sedan jag kom hem från de små äventyren pysslat lite med en låt som jag har gjort. Den heter "If you ever hear this song". Den handlar om att jag är kär i någon men jag vågar inte berätta det och om personen i fråga hör låten så kanske personen kan tänka "det kanske är jag" och det kanske det är.

Sedan lyssnade jag på Jens Lekman samtidigt som jag låg i sängen, kramade en kudde och självdog en smula. Det var härligt.

Inga kommentarer: