torsdag 6 september 2007

To die by your side

Lyssnar på Lucksmiths version av There is a light that never goes out. Den är typ lika som The Smiths versionen och med andra ord en av de bästa låtar som gjorts.

Dagen har försvunnit en smula utan att jag märkte det. Jag har varit i skolan, lånat ut böcker och spelat tv-spel hos Johan. Johan, Mårten och Jag gick sedan och tittade på en fotbollsmatch mellan Sirius och Häcken. Häcken vann. Jag brukar inte gå på fotboll, jag är sådär intresserad på sin höjd. Det blev lite utav en kulturkrock. Det är lite konstigt med vuxna människor som skriker ut sin frustration över, t.ex., domaren med långa haranger. Vissa sociala regler upphör för vissa människor när de går på fotboll. Det känns märkligt när man är ovan som jag.

Efter fotbollen gick vi till Upplands och drack öl. Jag drack en brooklyn east india pale ale. Det var gott, trots sina 6.8%. Det är inte så gott, tycker jag, med drycker som har hög alkoholhalt. Ghezzan var där och jag pratade lite med henne. Ghezzan är en kompis till mitt ex; Jill. Jag klarade mig rätt bra. Tacka fan för det. Det är på tiden.

Imorgon kan bli en bra dag. Jag skall till skolan på morgonen, sen skall jag, Gutte, Marre och Stefan ta en öl och käka lite på eftermiddagen. På kvällen skall jag på klassfest. Tänk om det blir kul. Tänk om det blir jättekul. Det vore kul.

Nu lyssnar jag på "Det här är vad dom säger" med "Säkert!". Det är första låten på hennes skiva. Jag minns att jag började gråta när jag hörde den första gången. Det är en fantastiskt fin låt, helt underbar text.

På lördag skall jag plugga, titta på finnkampen samt se på Those Dancing Days. Det kan bli en bra dag det med. På Söndag skall jag och mina compadres repa på riktigt för första gången, det blir spännande.

Nu skall jag borsta tänderna med min dyra aquafresh tandkräm. Vardagslyx.

Inga kommentarer: