tisdag 4 september 2007

Tema: häng

Jag skall berätta om min, för att vara mig, ganska händelserika dag. Inte för att det har hänt något. Men jag har gjort en del roliga saker.

Men först vill jag dela med mig om min themesong för den kurs jag läser(utvecklingsstudier A). Themesongen är A New England med Billy Bragg.

Nåväl, jag väcktes av Johan som ringde (ca 9:15). Vi bestämde att han skulle komma över en sväng om en timme eller så. Mycket riktigt så kom han och vi hängde lite i allmänhet och lyssnade på musik och sådär. Vi inväntade att regnet skulle sluta falla från skyn. När det blev ett uppehåll tog vi min cykel (som Johan lånar) och gick till världens häftigaste cykelreparatör, vi kallar honom omväxlande THE boss och Quasimodo. Vi älskar honom darn it.

Vi lämnade in cykeln som hade en del skavanker och begav oss till ILU där Johan skulle fixa lite skolgrejor. Efter att vi vart på ILU drog vi till en Ethiopisk restaurant och åt. Det var jättegott och jag undrade om jag skulle bli lika snabb som Bekele av maten. Förmodligen.

Efter att ha ätit och återigen suttit och väntat ut regnet drog vi ner på stan. Där gick vi runt och tittade på tv-/dataspel och skaffade oss efter ganska mycket om och men ett. Vi var dessutom till utmärkta Ramus musik där jag skaffade ett fantastiskt bra instrument, nämligen fingercymbaler.

Jag och Johan funderade hur det lät när den som var bäst i världen spelade fingercymbaler. Vi är lite sugna på att arrangera ett VM enbart för att få uppleva de stora mästarna. Ukken (Uppsala Konsert och Kongress, musikens hus) kan nog vara en lämplig lokal. På Ramus såg jag dessutom två andra häftiga instrument, nämligen en banan och ett salladshuvud. Jag kan bli tvungen att gå dit efter skolan imorgon och beröva Ramus från intrumenten innan någon annan hinner före.

Efter våra äventyr på stan gick vi hem till Johan och spelade tv-spel samt tittade på Idol och House. Killen som sjöng unchained melody i Idol var onekligen bra. Enda invändningen är väl att han härmade righteous brothers lite väääl mycket istället för att göra en egen version. Men han kunde ju sjunga karln.

När jag kom hem ringde jag och pratade allvar med Gutte och Gunnar. Gunnar var dock på Orvars (Norrlands nation) och rätt så full vilket medförde att jag var tvungen att skjuta upp allvaret tills imorgon.

Och här är jag nu. Typ.

Det blir roligt med skola imorgon tror jag.

Inga kommentarer: