lördag 22 september 2007

Svart och vitt

Jag lyssnar på Queen nu. Närmare bestämt på skivan "A day at the races". Den skivan är svart. Queen har även gjort en skiva som heter "A night at the opera". Den skivan är vit. Detta är förstås lite förvillande och det är nog tanken också. Man associerar ju nätter med svart och dagar med ljust. Skivorna är döpta efter bröderna Marx-filmer minsann. Som lite kuriosa.

Nej nu ljög jag. Jag lyssnade i själva verket på "A night at the opera" när jag skrev ovanstående. Ni ser, helt förvillande. Jag tänkte lyssna på "A day at the races" dock, den med millionaire waltz och good old fashioned lover boy. Det gör jag nu, jag bytte när jag insåg mitt misstag.

Freddie Mercury kunde skriva låtar han. Alla fyra i Queen skrev låtar men med några få undantag så är det Freddie Mercurys låtar som är bäst. Brian Mays låtar är ofta typ ballader eller gitarr låtar. Roger Taylors låtar är ofta ganska rockiga. John Deacons låtar är typ hittiga. Freddie Mercurys låtar är crazy.

Igår var jag på föreläsning med en skön indier. Aldrig fel. Efter föreläsningen var jag och fikade med några klasskamrater, närmare bestämt Ingrid, Camilla och hon vars namn jag inte kan. Trevligt. Jag gick hem och försökte få till stånd ett Secret of Mana spelande. Nicke kom och vi spelade lite musik. Efter idogt tjatande dök också Linus upp. Vi spelade lite och tittade sen på idol. Ingrid dök upp medan vi kikade på idol.

Det var nämligen så att jag, Ingrid och Camilla skulle gå ut och kika lite på Kalmar nation. Camilla bangade dock. Jag och Ingrid drog dock till Kalmars. Ingrid träffade en del som hon kände och jag träffade en del som jag kände. Vi träffade även två klassisar. Minsann.

Idag har jag tittat på filmen "Children of Men". Den var rätt bra. Väldigt spännande och ganska intressant. Sen har jag ätit pizza och pluggat en del. Jag har dessutom lagt till munspel på en låt. Jag tänkte även lägga ny sång men det gick inge bra och jag kände inte för att nöta. Här är jag nu. Jag tänkte spela lite Heroes of Might and Magic IV. Men jag upptäckte att jag inte hade det installerat (bara III:an) vilket fick till följden att jag avböjde.

Hmm. Vad skall han hitta på nu månntro? Katt'n (som Ingrid kallar mig).

Inga kommentarer: