fredag 28 september 2007

Lista

Här är en lista som jag och en gammal goding, Adam, knepade ihop med hjälp facebook wall-to-wallande:

Lista på vardagslyx/vardagslycka/underbart:

1. Mjukt toapapper
2. Hitta pengar i gamla byxor
3. Hallonkräm med mjölk
4. God tandkräm
5. Köpa "finsnus", Tre Ankare
6. Hitta foton under städning, och sitta och bläddra igenom i timmar
7. Få igen pengar man glömt att man lånat ut
8. Ligga under täcket med kläderna på
9. Se något som är vackert som man inte tänkt på att det är vackert tidigare.
10. Snubbla över en underbar låt som man har glömt bort att den fanns.
11. Pizza från pizzerian runt hörnet.
12. Ica-pizza.
13. Gå runt i affärer och hitta någon liten sak som man inte visste att man ville ha. Och som är billig och man måste ha den.
14. Titta sig i spegeln och tycka att man är något snyggare än dagen innan.
15. Bläddra igenom de fem sidorna på internet som man alltid bläddrar igenom och upptäcka att det faktiskt har hänt något på en av dem.
16. Prata om något tidigare oupptäckt gemensamt intresse med kompisar. Som att man båda gillar en viss film, en viss artist eller ett visst dataspel etc.
17. Hitta gamla parfymer
18. Få sms
19. Ta på sig nya strumpor
20. Något klottrat på ett papper medans man talar i telefon, som efter samtalet visar sig vara snyggt och pumpar självförtroendet för att man tror man kan rita
21. Få en oväntad komplimang "ditt ansikte sjunger när du ler...", "du har skönt svalj...", etc.
22. Läsa nya tidningar på toan med öppen dörr
23. Klippa i tjockt ritpapper
24. Nya vita skor gör att man känner sig som en ängel, anklarna neråt
25. Vissla, och upptäcka att det smittat andra
26. Googla sig själv och få träffar
27. Ta på sig mjukisbyxor och en gammal utsliten t-shirt.
28. Gå till en tillställning där man träffar människor som man inte känner så bra men som man tycker om och är på väg att lära känna.
29. Sitta och trycka på en rolig berättelse(om något som har hänt eller dylikt) som man skall berätta för någon nästa gång man träffar den.
30. Ligga i sängen och läsa kurslitteratur och somna utan att det gör något för man har god tid på sig att läsa den.
31. Hitta på roliga top 3 listor.
32. Möta en vacker varelse på gatan och få ögonkontakt och inbilla sig själv att personen spanade in en.
33. Gå ut och dansa och hitta den rätta känslan när allting stämmer i dansen.
34. Sitta inmyst i en filt med sorgsen musik i bakgrunden och höra regnet smattra mot ett plåt- eller plasttak.
35. Lyssna på svängig musik och dansa runt i all ensamhet.
36. Gå runt naken.

yeah yiss. Jag skall gå och köpa öl nu.

12 kommentarer:

LadyC. sa...

Skulle det liksom vara vardagslycka? Att känna sig jämförd/likställd som en ledare som Hitler?

"25. Vissla, och upptäcker att det smittat andra, ger bilden av att man är en född ledare, likt hitler"


:/ :/ :/

Anonym sa...

Just den har inte jag skrivit men jag skall ändå försvara den. Dock krävs det kanske att man känner personen som har skrivit den för att man inte ska bli offended av den.

Personen som har skrivit det avgudar inte Hitler och tycker att han var en fantastisk man, det är helt enkelt en ironisk slutkläm. Och vi har ju alla hört snacket om hur karismatisk Hitler var. Jag antar att det är för att på något sätt försöka förstå hur Hitler och hans idéer kom till makten i en demokrati. Detta är en ironisk anspelning på detta snack.

Eftersom det inte är några smileys så förstår jag att det kan uppfattas som någon slags hyllning men det är det alltså inte. Det är ett icke politiskt korrekt skämt. Så länge jag vet var personen står så har jag personligen ingenting emot politiskt inkorrekta skämt, det roliga med dem är oftast att de är så sjuka snarare än att de anspelar på vad som nu är politiskt inkorrekt.

Själva vardagslyckan består i att man har smittat andra med sin vissling, resten är ironiskt.

Det är dock en smula opassande och aldrig meningen att bli offentliggjort på detta sätt. Jag tänker därför editera bort det.

LadyC. sa...

Ja det stack i ögonen. Onekligen. Blev lite tveksam, men nu börjar jag mjukna. Hallonkrämen drog till sig många goda, undangömda minnen:)

Anonym sa...

Vilken tur, jag var rädd att jag för alltid hade förlorat din gunst.

LadyC. sa...

Inte då.. Trodde förresten jag såg dig härom dagen. Tänk!

Anonym sa...

åhå, vad spännande...du kan stalka mig hur mycket du vill och jag kommer ingenting veta. Mystiskt...mycket mystiskt.

LadyC. sa...

Haha! Nah... Stalka är nog inte mig grej. Sorry. Men Uppsala är ju så litet, så litet. :)

Anonym sa...

Typiskt. Jag har alltid velat ha en stalker. Eller förresten...vill jag det?

Förresten för att säkerställa att det var jag: Hade jag långt blont hår och glasögon? Samt ganska mycket skägg?

LadyC. sa...

Ne.. då var det nog inte du. Det där med skägg vet du.. Du hymlar med bilden må jag säga.

Anonym sa...

So much for the stalking...jag ser inte alls ut som på bilden. Inte nu i alla fall. Men om du ser någon med ganska långt blont hår (nästan ner till axlarna), silverfärgade glasögon (förutom glaset, det är genomskinligt) och skägg så är det jag, det kan du vara ganska säker på. Så ser jag ut just för tillfället, men det kan ju ändras hipp som happ.

LadyC. sa...

Haha! Synd att inte glaset också var silverfärgat. Det hade jag tyckt om att se!

Anonym sa...

Ja, man kan inte få allt här i världen=)